30.5.26

ΑΘΑΝΑΤΟΙ. Ο ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

 

ΑΘΑΝΑΤΟΙ.

Ο ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

Κλείνουν σήμερα τη νύχτα 85  χρόνια από τη  νύχτα της 30ης προς 31η  Μαΐου του 1941  όταν  , δυο δεκαενιάχρονα παιδιά τότε , ο Μανώλης Γλέζος και ο Λάκης Σάντας  φοιτητές,της Ανώτατης Σχολής Οικονομικών και Εμπορικών Επιστημών   (Α.Σ.Ο.Ε.Ε.) ο  Μανώλης και της Νομικής Αθηνών ο  Λάκης   , κατέβασαν  και κουρέλιασαν  τις νυκτερινές ώρες τη ναζιστική που κυμάτιζε στην Ακρόπολη.

"Το κάναμε με σκοπό να δείξουμε ότι ο ελληνικός λαός δεν ηττήθηκε, αλλά θα εξακολουθήσει να αντιστέκεται στη φασιστική βία των ναζιστικών στρατευμάτων." είπαν .

Όταν «όλα τα έσκιαζε η φοβέρα και τα πλάκωνε η σκλαβιά» ,ο Μανώλης Γλέζος και ο  Απόστολος Σάντας,  δίδαξαν με την ΜΕΓΙΣΤΗ αυτή απαράμιλλης τόλμης ηρωική τους πράξη,  Αντίσταση και Αγώνα ακόμη και όταν όλα γύρω μας μοιάζουν χωρίς διέξοδο…Η ηρωική αυτή πράξη τους  χάρισε την ελπίδα σ' αυτούς που τους πλάκωνε η σκλαβιά ,και μας  φωτίζει και θα μας φωτίζει στους αιώνες.

85 χρόνια μετά, φυσικά και δεν ξεχνάμε ποιοι αντιστάθηκαν ενάντια στον φασισμό και στον ναζισμό.

Ο Αγώνας για να «είναι λεύτερη η πατρίδα και πανανθρώπινη η λευτεριά» και ο αγώνας για τη διεκδίκηση των Γερμανικών οφειλών προς την Ελλάδα συνεχίζεται. Το χρωστάμε στο Μανώλη και το Λάκη . Το χρωστάμε σε όλες και όλους που αγωνίστηκαν ενάντια στο φασισμό και το ναζισμό ,ενάντια στη ναζιστική κατοχή.  Το χρωστάμε σε όλες και όλους που θυσιάστηκαν για να «είναι λεύτερη η πατρίδα και πανανθρώπινη η λευτεριά».

Στη μνήμη του Μανώλη και του Λάκη  και όλων όσων αγωνίστηκαν ενάντια στο φασισμό και το ναζισμό ,ενάντια στη ναζιστική κατοχή Το Εθνικό Συμβούλιο Διεκδίκησης των Οφειλών της Γερμανίας προς την Ελλάδα (ΕΣΔΟΓΕ) και ο Σύλλογος Μνήμης και Δράσης «Μανώλης Γλέζος», συνδιοργανώνουν εκδήλωση με θέμα: «Η επικαιρότητα του Αγώνα για τη διεκδίκηση των Γερμανικών Οφειλών και η διαχρονική συμβολή του Μανώλη Γλέζου». Για να δικαιωθεί:

• Ο ηρωικός αγώνας και οι θυσίες του λαού μας στην Εθνική Αντίσταση.

• Ο ανυποχώρητος αγώνας για Δικαιοσύνη κι Αποζημίωση του Μανώλη Γλέζου, του Λάκη Σάντα και όλων των κορυφαίων αγωνιστών της Εθνικής Αντίστασης, που ίδρυσαν πριν 30 χρόνια το Εθνικό Συμβούλιο.

•Το πάνδημο αίτημα του Ελληνικού Λαού που εκφράστηκε με την ιστορική απόφαση της Ολομέλειας της Βουλής στις  17   Απριλίου 2019.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 8 Ιουνίου 2026 και ώρα 7μμ, στην Κεντρική Αίθουσα του Φιλολογικού Συλλόγου Παρνασσός (Πλ. Αγίου Γεωργίου Καρύτση 8).  Με σπουδαίους ομιλητές και προσκεκλημένους .

Να είμαστε όλοι εκεί . Το χρωστάμε στο Μανώλη και στο Λάκη. Το χρωστάμε σε όλους τους αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης που πολέμησαν για την ελευθερία της πατρίδας και για να μην επικρατήσει ο φασισμός και ο Ναζισμός στην Ευρώπη . Το χρωστάμε στους εκτελεσμένους της Καισαριανής ,Τρίπολης ,της Πάτρας ,της Καλαμάτας και όλων των μαρτυρικών τόπων .Το χρωστάμε στους σφαγιασθέντες  και ολοκαυτωμένους του Διστόμου, των Καλαβρύτων ,της Βιάννου ,της Κανδάνου και όλων των ολοκαυτομάτων της χώρας μας. 

Θα αποτελούσε πράξη ιστορικής ευθύνης  να αναγνωρίσει  η Γερμανία, τις οφειλές της προς την Ελλάδα και να πληρώσει αυτά που οφείλει στην Ελλάδα, ως χρέος απέναντι στη λογική, στο δίκαιο, στην Ιστορία και στον εαυτό της.

Γι’ αυτό και δεν επαιτούμε, αλλά απαιτούμε από τη Γερμανία να εκπληρώσει τις οφειλές της προς την Ελλάδα στο ακέραιο. Δηλαδή:

1.  Να επιστρέφει τους αρχαιολογικούς θησαυρούς και τα έργα τέχνης που λήστεψε από την Ελλάδα.

2.  Να καταβάλει τα 7,1 δισεκατομμύρια δολάρια, αγοραστικής αξίας του 1938, τα οποία η Διασυμμαχική Επιτροπή των 19 χωρών που συνήλθε στο Παρίσι επιδίκασε στη Γερμανία ως επανορθώσεις για την καταστροφή της οικονομίας της Ελλάδας. Σημερινή αξία σε ευρώ: 108 δις, χωρίς τους τόκους.

3.  Να εξοφλήσει το υπόλοιπο του αναγκαστικού δανείου, ύψους 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αγοραστικής αξίας του 1938. Σημερινή αξία σε ευρώ: 54 δις, χωρίς τους τόκους.

4.  Να αποζημιώσει τα θύματα της ναζιστικής θηριωδίας.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ! ΔΕΝ ΕΠΑΙΤΟΥΜΕ.
 Να πληρώσει η Γερμανία τις οφειλές της προς την Ελλάδα.
 Να υλοποιήσει η Ελληνική Κυβέρνηση, χωρίς άλλη καθυστέρηση, το ιστορικό Ψήφισμα της Βουλής των Ελλήνων της 17ης Απριλίου 2019.
ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΜΝΗΜΗ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ!

 

 

27.5.26

Χαιρετισμός του Θανάση Πετράκου στη σύσκεψη της Αντιφασιστικής ΟΧΙ ΣΤHN ΑΠΟΙΚΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ

 

Χαιρετισμός  του Θανάση Πετράκου στη σύσκεψη της Αντιφασιστικής

ΟΧΙ ΣΤHN ΑΠΟΙΚΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ 

Χαιρετίζω την πρωτοβουλία της Αντιφασιστικής  Κίνησης Καλαμάτας να ασχοληθεί  με το σοβαρό αυτό ζήτημα

Θέλω να τονίσω τα εξής

  Μετά την εκχώρηση από  τη   κυβέρνηση Μητσοτάκη στις 21 Δεκέμβρη του 2020   του Κέντρου Εκπαίδευσης της Πολεμικής μας Αεροπορίας στην Καλαμάτα, στην ισραηλινή πολεμική εταιρεία ELBIT η οποία κατηγορείται για εγκλήματα πολέμου,  την οποία εκχώρηση ως Αγωνιστική Συνεργασία  στο  Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου  ,είχαμε αντιπαλέψει ,  καταγγείλει  και αγωνιστεί να αποτρέψουμε  ,άρχισε να εκτυλίσσεται ένα σχέδιο εποικισμού  της Ελλάδας από Ισραηλινά συμφέροντα.  Η Ελλάδα με τις «ευλογίες»  της κυβέρνησης της Ν.Δ. μετατρέπεται ραγδαία σε αποικία του Ισραήλ.

Είναι χαρακτηριστικό  ότι στη   Θεσσαλονίκη, στην περιοχή της Επανομής ,προωθείται το project  Neorama Thessaloniki, το οποίο παρουσιάζεται ως το πρώτο ισραηλινό «κιμπούτς» στην Ελλάδα  και στο αεροδρόμιο  «Ελευθέριος Βενιζέλος» δεσπόζει η διαφήμιση  της ισραηλινής εταιρείας Palmo Group:«Δεν γυρίζουμε σπίτι μας χωρίς σπίτι στην Ελλάδα». Χαρακτηριστικό παράδειγμα της επιθετικής και εγκληματικής προκλητικότητας των Σιωνιστών με τις πλάτες της κυβέρνησης Μητσοτάκη, είναι η πυρπόληση της Γκαλερί Eclectica, στου Ψυρρή   πριν λίγο  καιρό  επειδή  που στην τζαμαρία της εισόδου της η ιδιοκτήτρια  είχε γράψει τη φράση «This gallery is not genocide friendly» («Η γκαλερί δεν δέχεται γενοκτόνους»).

Στη Καλαμάτα όμως γίνονται ακόμη πιο προκλητικά τα πράγματα. Με διαδικασία «διαβούλευσης  εξπρές », χωρίς καμία νομιμότητα  και  κατά παράβαση του Συντάγματος  η  κυβέρνηση ανακοίνωσε τη προώθηση μεγάλης Τουριστικής Επένδυσης στη Δυτική  Παραλία Καλαμάτας  (περιοχή Μπουρνιά) μέσω της υπαγωγής στον ν.4864/2021 ως Στρατηγική Επένδυση κατηγορίας 1  . Η επένδυση είναι της «IDM KALAMATA ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε.» (συνδεόμενη με τον ισραηλινό όμιλο IDM Capital) για παραθεριστικό χωριό  και προβλέπει δόμηση 40.000 τ.μ. σε 205 στρέμματα, δεσμεύοντας το πολυτιμότερο τμήμα αιγιαλού και παραλιακού μετώπου. Με επίκληση των άρθρων 5 και 6 του Ν. 4864/2021, επιτρέπεται αποκλειστική παραχώρηση αιγιαλού και παραλίας, απαγορεύοντας την ελεύθερη  πρόσβαση των πολιτών ,όπου «παρεμποδίζει την επένδυση».!!!

Η μεθόδευση αυτή όπως πολύ σωστά τονίζει και ο  πρώην Δήμαρχος Καλαμάτας και πρώην υπουργός κ. Σταύρος Μπένος  και «η εφαρμογή της στη συγκεκριμένη περιοχή   μοναδικού και παρθένου βιοκλιματικού περιβάλλοντος, είναι   προφανώς αντισυνταγματική, αφού αν υλοποιηθεί, θα   προκαλέσει ακραία βλαπτική μεταβολή και υποβάθμιση του  πολεοδομικού κεκτημένου της περιοχής (όπως προβλέπεται  από Γενικό Πολεοδομικό   Σχέδιο 2011)»  και βέβαια θα  ακυρώσει  στον δημόσιο χαρακτήρα της ακτής  γεγονός  κατάφωρα  αντισυνταγματικό .

Επίσης όπως τονίζει  και η  «Νέα Αριστερά Μεσσηνίας»  «η 10ήμερη «εξπρές διαδικασία -διαβούλευση  ,παρακάμπτει την απαίτηση για ουσιαστική συμμετοχή των δημοτών, εφαρμόζοντας το μοντέλο «οι κάτοικοι να το μάθουν όταν είναι πλέον αργά» και παραδίδει τον παραλιακό χώρο σε ιδιωτικά συμφέροντα χωρίς ουσιαστική διαβούλευση, διαφάνεια ή μελέτες (περιβαλλοντικές, κυκλοφοριακές, πολεοδομικές).»

Καταγγέλλω  τις απαράδεκτες και αντισυνταγματικές μεθοδεύσεις της κυβέρνησης για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων   της εταιρείας του  κράτους   γενοκτόνου  και  ενώνω  τη φωνή της με  την Αντιφασιστική  κίνηση Καλαμάτας    καθώς και  με τους πολίτες , τους φορείς  και τους παράγοντες που αντιδρούν στη προώθηση της συγκεκριμένης βλαπτικής επένδυσης για το τόπο  μας  . Είμαστε υπέρ των επενδύσεων, αλλά επενδύσεις με σεβασμό στο περιβάλλον στα δικαιώματα των πολιτών   και  κυρίως   που δεν θα κουρελιάζουν το Σύνταγμα , τις βασικές ηθικές αρχές  του ανθρωπισμού και την εθνική κυριαρχία .

Για αυτό  απαιτούμε

Κανένας αποκλεισμός της ακτής, άμεσος ή σταδιακός.

Να ακυρωθεί η επένδυση της «IDM KALAMATA ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε.»  

Οφείλει ο Δήμος  και το Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας   αλλά και οι φορείς   και οι πολίτες    να σταθούν απέναντι σε κάθε προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της ακτής και  στις αδιαφανείς πολιτικές  για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων του Ισραήλ .

Η Ελλάδα  δεν πρέπει να επιτρέψουμε να γίνει στην Μεσόγειο το προτεκτοράτο του Ισραήλ. Απαιτείται ένα πλατύ  μαζικό κίνημα αντίστασης  και ανατροπής πριν είναι αργά ,πριν με τη δύναμη του χρήματος  και την στήριξη της κυβέρνησης Μητσοτάκη , οι Σιωνιστές μας μετατρέψουν πρόσφυγες στο τόπο  μας .

 

25.5.26

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ Η επικαιρότητα του αγώνα για τη διεκδίκηση των Γερμανικών Οφειλών και η διαχρονική συμβολή του Μανώλη Γλέζου

 

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΔΗΛΩΣΗ

 

       Η επικαιρότητα του αγώνα για τη διεκδίκηση των Γερμανικών Οφειλών και η διαχρονική συμβολή του Μανώλη Γλέζου

 

Το Εθνικό Συμβούλιο Διεκδίκησης των Οφειλών της Γερμανίας προς την Ελλάδα (ΕΣΔΟΓΕ) και ο Σύλλογος Μνήμης και Δράσης «Μανώλης Γλέζος», σας  προσκαλούν στην εκδήλωση που συνδιοργανώνουν με θέμα: «Η επικαιρότητα του Αγώνα για τη διεκδίκηση των Γερμανικών Οφειλών και η διαχρονική συμβολή του Μανώλη Γλέζου».

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 8 Ιουνίου 2026 και ώρα 7 μ.μ., στην Κεντρική Αίθουσα του Φιλολογικού Συλλόγου Παρνασσός (Πλ. Αγίου Γεωργίου Καρύτση 8, Αθήνα).

 

Η παρουσία σας είναι συμβολή στον αγώνα για να δικαιωθεί:

·    Ο ηρωικός αγώνας και οι θυσίες του λαού μας στην Εθνική Αντίσταση.

·     Ο ανυποχώρητος αγώνας, του Μανώλη Γλέζου, του Λάκη Σάντα και όλων των κορυφαίων αγωνιστών της Εθνικής Αντίστασης, που ίδρυσαν πριν από 30 χρόνια το Εθνικό Συμβούλιο, για Δικαιοσύνη και διεκδίκηση των Γερμανικών Οφειλών και Αποζημιώσεων.

·    Το πάνδημο αίτημα του Ελληνικού Λαού που εκφράστηκε με την ιστορική απόφαση της Ολομέλειας της Βουλής της 17ης  Απριλίου 2019.

 

Χαιρετισμό στην εκδήλωση θα απευθύνουν οι:

·        Νικήτας Κακλαμάνης, Πρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων.

·        Νίκος Βούτσης, πρώην Πρόεδρος της Βουλής των Ελλήνων.

·        Δημήτρης Αλευρομάγειρος, Αντιστράτηγος ε.α., Συγγραμματέας του Εθνικού Συμβουλίου Διεκδίκησης των Οφειλών της Γερμανίας προς την Ελλάδα.

·        Γιάννης Σταθάς, Δήμαρχος Διστόμου και Αντιπρόεδρος του Δικτύου Μαρτυρικών Πόλεων και Χωριών περιόδου 1940-1945 «Ελληνικά Ολοκαυτώματα».

·        Εκπρόσωποι των κομμάτων

 

Ομιλητές:

·        Θανάσης Παπαδόπουλος, Δήμαρχος Καλαβρύτων και Πρόεδρος του Δικτύου Μαρτυρικών Πόλεων και Χωριών περιόδου 1940-1945 «Ελληνικά Ολοκαυτώματα».

·        Προκόπης Παπαστράτης, Ιστορικός, Ομότιμος Καθηγητής Παντείου Πανεπιστημίου.

·        Δημήτρης Κούρτης Επίκουρος καθηγητής Διεθνούς και Δημοσίου Δικαίου της Νομικής Σχολής του ΑΠΘ

·        Λη Σαράφη, Διδάκτωρ Ιστορίας του Πανεπιστημίου του Sussex, Μέλος του Δ.Σ. του Συλλόγου Μνήμης και Δράσης «Μανώλης Γλέζος».

·        Αριστομένης Ι. Συγγελάκης, Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών, Συγγραμματέας του Εθνικού Συμβουλίου Διεκδίκησης των Οφειλών της Γερμανίας προς την Ελλάδα.

 

Συντονιστής: Θανάσης Πετράκος, πρώην Βουλευτής, Μέλος του Προεδρείου του Δ.Σ. του Συλλόγου Μνήμης και Δράσης «Μανώλης Γλέζος».

 

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ.  ΔΕΝ ΕΠΑΙΤΟΥΜΕ.

·         Να πληρώσει η Γερμανία τις οφειλές της προς την Ελλάδα.

·         Να υλοποιήσει η Ελληνική Κυβέρνηση,  χωρίς άλλη καθυστέρηση, το ιστορικό Ψήφισμα της Βουλής των Ελλήνων της 17ης Απριλίου 2019.

 

ΑΝΥΠΟΧΩΡΗΤΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ

22.5.26

ΜΑΥΡΗ ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑΣ ΓΡΗΓΟΡΗ ΛΑΜΠΡΑΚΗ

 ΜΑΥΡΗ ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑΣ ΓΡΗΓΟΡΗ ΛΑΜΠΡΑΚΗ

Σαν σήμερα, στις 22 Μάη 1963,δολοφονήθηκε ο αγωνιστής της Ειρήνης και βουλευτής της ΕΔΑ Γρηγόρης Λαμπράκης από το παρακράτος της δεξιάς.
Το βράδυ της 22ας Μαΐου του 1963, ο Λαμπράκης βρισκόταν στη Θεσσαλονίκη για να παρευρεθεί στην εκδήλωση για την παγκόσμια ειρήνη. Όμως, έξω από το κτήριο είχαν συγκεντρωθεί παρακρατικές ομάδες που διαδήλωναν και προπηλάκιζαν όποιον τολμούσε να πλησιάσει. Δεν κυκλοφορούσε κανένα αυτοκίνητο και οι δρόμοι είχαν κλείσει. Επίσης ο Γιώργος Τσαρουχάς δέχτηκε και αυτός επίθεση, ενώ κατευθυνόταν στην αίθουσα που θα μιλούσε ο Λαμπράκης .Ο Γιώργος Τσαρουχας δολοφονήθηκε το 1968 από την χούντα...
Ο Λαμπράκης αποχώρησε συνοδευόμενος μόνο από δύο άντρες. Όταν βγήκε στον δρόμο ένα τρίκυκλο όχημα με δύο επιβαίνοντες πέρασε δίπλα του με μεγάλη ταχύτητα. Οδηγός ήταν ο Σπύρος Γκοτζαμάνης και στην καρότσα του τρίκυκλου καθόταν ο Μανώλης Εμμανουηλίδης.
Ο Λαμπράκης χτυπήθηκε, έπεσε στο έδαφος αιμόφυρτος και οι δύο άντρες απομακρύνθηκαν, χωρίς να τους σταματήσει κανείς απ’ τους παρευρισκόμενους αστυνομικούς.
Ο μόνος που έδρασε ήταν ένας περαστικός, ο Μανώλης Χατζηαποστόλου. Γνωστός με το όνομα «τίγρης», δικαιολόγησε πλήρως το παρατσούκλι του. Πήδηξε πάνω στο τρίκυκλο και για το επόμενο χιλιόμετρο πάλεψε με τους δύο φονιάδες και κατάφερε να τους ακινητοποιήσει με τη βοήθεια τελικά ενός τροχονόμου, που δεν γνώριζε τη σκευωρία και έκανε το καθήκον του.
Η ιατρική γνωμάτευση ήταν ότι ο Λαμπράκης τραυματίζεται βαριά: θανάσιμες κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις από σιδερένιο λοστό.
Στις 27 Mαΐου ο μαχητής της Eιρήνης χάνει τη μάχη με τον θάνατο.
Tην επόμενη γίνεται η κηδεία του στην Aθήνα.
Πάνω από 500.000 κόσμου συνοδεύουν τη σορό του τραγουδώντας
«Mέρα Mαγιού μου μίσεψες, μέρα Mαγιού σε χάνω» από τον «Eπιτάφιο» του Γιάννη Pίτσου και μουσική του Mίκη Θεοδωράκη.
Tο σύνθημα «O Λαμπράκης ζει» δονούσε την Aθήνα
«Στο πρόσωπο του άξιου γιου της Ελλάδας Γρηγόρη Λαμπράκη,
ζήτησαν να σκοτώσουν την ειρήνη, την λεβεντιά, την ανθρωπιά.
Μα σκοτώνεται ποτέ ο ήλιος;
Η Ελλάδα σύσσωμη είναι στο πόδι.
Όχι για ταφή, μα για ανάσταση»

11.5.26

ΕΙΔΕΣ ΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ ΚΑΙ Ο ΜΗΤΣΟΤΆΚΗΣ ? ΤΟ 27,5% ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΦΤΩΧΕΙΑΣ Του Θανάση Πετράκου

 

ΕΙΔΕΣ ΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ ΚΑΙ  Ο  ΜΗΤΣΟΤΆΚΗΣ ? ΤΟ 27,5% ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΦΤΩΧΕΙΑΣ

 Του Θανάση Πετράκου

Τα αποτελέσματα   της Eurostat για το 2025 αποτυπώνουν μια τραγική  κατάσταση για τον Ελληνικό λαό ,διότι λένε  ότι με το 27,5% του πληθυσμού να βρίσκεται στο φάσμα του κινδύνου φτώχειας ή του κοινωνικού αποκλεισμού!!!  .

Συνεπώς ότι και  να λέει η κυβέρνηση και τα παπαγαλάκια της   για βελτίωση των μακροοικονομικών δεικτών, για επενδυτική βαθμίδα και για οίκους αξιολόγησης , τα στοιχεία είναι αμείλικτα.  

Η χώρα μας, σύμφωνα με τη μέτρηση, καταλαμβάνει τη δεύτερη χειρότερη θέση σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, έχοντας μπροστά της μόνο τη Βουλγαρία.

Το τραγικό 27,5%  δεν είναι απλοί αριθμοί  μια άσχημης κατάταξης  .Αλλά σημαίνει ότι  2,8 εκατομμύρια Έλληνες πολίτες δεν έχουν εισόδημα για τα στοιχειώδη  . Στερούνται δηλαδή βασικά υλικά αγαθά —από τη θέρμανση και την ποιότητα της διατροφής μέχρι τη δυνατότητα μιας έκτακτης δαπάνης. Είναι οι «αόρατοι»   που δεν χωράνε στα λαμπερά αφιερώματα για την τουριστική ανάπτυξη, αλλά είναι παρόντες και παρούσες  στις ουρές των κοινωνικών παντοπωλείων και βιώνουν το άγχος αν μπορούν να αποπληρώσουν  το λογαριασμό  του ρεύματος στο τέλος του μήνα. Η κατάταξη μόνιμα πλέον στην προτελευταία θέση της Ευρώπης και  αντί για σύγκλιση να αποκλίνουμε συνεχώς ,είναι το αποτέλεσμα ενός εκρηκτικού κοκτέιλ ακρίβειας, χαμηλών μισθών και μιας απορυθμισμένης αγοράς εργασίας που δεν προσφέρει καμία ασφάλεια στους νέους   για να σχεδιάσουν   το μέλλον του. Είναι το τραγικό αποτέλεσμα της σκληρής  λιτότητας  και των ιδιωτικοποιήσεων όλων των βασικών κοινωνικών αγαθών  που  μας επέβαλαν  με  τα μνημόνια  και  ο άγριος νεοφιλελευθερισμός  που  εφαρμόζει   μετά την τυπική έξοδο από τα μνημόνια   η    κυβέρνηση Μητσοτάκη.

Την ίδια στιγμή η εικόνα στην υπόλοιπη Ευρώπη, , παρότι δεν είναι  καλή , δείχνει όμως μια σαφή τάση βελτίωσης. Ο ευρωπαϊκός μέσος όρος κινείται στο 20,9%, και στη  Τσεχία   το ποσοστό είναι  11,5%!!! ,στη  δε  Πολωνία και τη Σλοβενία είναι  κοντά στο 15%!!!.  Συνεπώς είναι  σαφές ότι η φτώχεια δεν είναι μια μοιραία κατάσταση που επιβάλλεται από τη γεωγραφία, αλλά το αποτέλεσμα συγκεκριμένων πολιτικών. Οι χώρες αυτές κατάφεραν να χτίσουν δίχτυα ασφαλείας που προστατεύουν τους πιο ευάλωτους .

Όταν το 27,5% του πληθυσμού ζει υπό την απειλή της φτώχειας και του αποκλεισμού, το πρόβλημα παύει να είναι μόνο οικονομικό και γίνεται βαθιά πολιτικό και υπαρξιακό για τη χώρα.

Το σοκ των αριθμών της Eurostat θα έπρεπε να λειτουργήσει ως ένα ηχηρό καμπανάκι  αφύπνισης του  λαού,  των κοινωνικών και συνδικαλιστικών οργανώσεων και των πολιτικών οργανώσεων της Αριστεράς .   Αν δεν υπάρξει ανατροπή των ασκούμενων πολιτικών ,δυστυχώς δεν θα υπάρξει   μέλλον για τη χώρα μας και το  λαό.

Ο  Θανάσης Πετράκος είναι στέλεχος της Λαϊκής Ενότητας Α.Α. και πρώην βουλευτής

10.5.26

ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ

 

ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΜΗΤΕΡΑΣ

Χρόνια πολλά, στην ομορφιά του κόσμου ,στη πηγή της ζωής ,σε όλες τις μητέρες . Τη γιορτή της μητέρας την τιμάμε πάντα γιατί είναι πάντα δίπλα μας .Είτε είναι παρούσα  η μάνα μας ,είτε είναι παρούσα  η ανάμνηση της.

Μετάφραση