ΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ
«ΑΜΕΣΕΣ
ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΑΚΟΚΤΟΝΙΑ ΤΟΥ 2020»
κ. Πρόεδρε, κ. Περιφερειάρχη,
Με δεδομένα ότι:
1) Η
ελαιοπαραγωγή της Πελοποννήσου καταστράφηκε από τη δακοπροσβολή και τις μυκητολογικές
ασθένειες και το 2016 και το 2018 της δε
Κρήτης καταστράφηκε το 2019.
2) Η κατανομή
της χρηματοδότησης από το Υπουργείο Εσωτερικών που έγινε τώρα είναι
στο ανεπαρκές περσινό ύψος των
4.285.000 ευρώ συνεπώς και δεν επαρκεί
να γίνουν 4 ψεκασμοί σε όλες τις Π.Ε. αλλά
και είναι αδύνατον να έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις τέλη Μαΐου έως αρχές Ιουνίου,
ώστε να γίνει έγκαιρα ο πρώτος ψεκασμός
το πρώτο δεκαήμερο του Ιουνίου
3) Οι
γεωπόνοι δακοκτονίας έχουν σε σχέση με το 2010 μειωθεί σχεδόν κατά 50%, όπως
και οι παγίδες έχουν περιοριστεί στο 50% σε σχέση με το 2010.
Για τους λόγους αυτούς επιβάλλεται να γίνουν άμεσα
οι αναγκαίες ενέργειες και να παρθεί
απόφαση από το ΠΕΣΥΠ ώστε:
1) Η
χρηματοδότηση του προγράμματος από το ανεπαρκές ύψος των 4.285.000 ευρώ που ήταν το 2019 να αυξηθεί τουλάχιστον
στα 5.500.000 ευρώ ώστε να μπορούν να γίνουν 4 ψεκασμοί σε
όλες τις Π.Ε. αλλά και να
καλυφθούν όλες οι υπόλοιπες λειτουργιές του προγράμματος
2) Να διπλασιαστεί
σχεδόν αριθμός των γεωπόνων δακοκτονίας ώστε να φτάσει στα επίπεδα του 2010 για να μπορεί να γίνεται επαρκής έλεγχος και σωστή εκτέλεση
του προγράμματος.
3) Να
επιταχυνθεί η έκδοση της απόφασης για να γίνουν έγκαιρα οι προσλήψεις μέσω του
ΑΣΕΠ.
4)Να
ακυρωθούν οι μνημονιακές περικοπές οι οποίες επέβαλλαν τραγελαφικούς και απαράδεκτους περιορισμούς όπως πχ ενώ προσλαμβάνονται οι γεωπόνοι
δακοκτονίας για 6 μήνες η δυνατότητά τους να πηγαίνουν για έλεγχο
είχε περιοριστεί στις 27 ημέρες!!! Επιβάλλεται
να απαιτήσουμε να δοθεί η
δυνατότητα μετακινήσεων στους γεωπόνους σύμφωνα με τις ανάγκες εκτέλεσης του προγράμματος ώστε να εντατικοποιηθούν οι
έλεγχοι και φυσικά να αμείβονται για το
σύνολο των μετακινήσεων τους .
5) Να
επικαιροποιηθεί το άρθρο 44 του Ν. 4325 ΦΕΚ 47/Α/11-5-2015 ώστε να ισχύσει και
το 2020 και να ισχύει κάθε έτος και όχι
μόνο το 2015 που ίσχυσε, ώστε να επιτρέπεται η εκτέλεση προσυμβατικών εργασιών.
Υπενθυμίζω ότι η συγκεκριμένη τροπολογία, την οποία είχα προωθήσει το 2015 με
την ιδιότητα τότε του βουλευτή, και έγινε το συγκεκριμένο άρθρο 44 του Ν. 4325 ΦΕΚ
47/Α/11-5-2015 είχε ως αποτέλεσμα να μην υπάρξει το 2015 καθυστέρηση στην
έναρξη του προγράμματος. Το συγκεκριμένο άρθρο αναφέρει επί λέξει τα εξής: «Στις
περιπτώσεις κατά τις οποίες οι διαγωνισμοί για το πρόγραμμα δακοκτονίας έχουν
δημοσιευτεί, αλλά δεν έχουν ολοκληρωθεί έως την 10η Ιουνίου,
ημερομηνία έναρξης των εργασιών δακοκτονίας, η Οικονομική Επιτροπή της οικείας
Περιφέρειας, μπορεί, γα λόγους δημοσίου συμφέροντος, να αναθέτει την εκτέλεση
των σχετικών υπηρεσιών στους προσωρινούς μειοδότες, έως την ολοκλήρωση των
διαγωνισμών, με την υπογραφή των οικείων συμβάσεων. Οι δαπάνες για την εκτέλεση
των παρεχομένων υπηρεσιών από την έναρξη των εργασιών δακοκτονίας, μέχρι τη
σύναψη της οικείας σύμβασης, μπορούν να εκκαθαριστούν και να πληρωθούν νόμιμα,
εφόσον οι οικείος Περιφερειάρχης α) βεβαιώνει με σχετική πράξη του την εκτέλεση
της υπηρεσίας και β) το ύψος της σχετικής δαπάνης είναι σύμφωνο με τους όρους
και το περιεχόμενο της οικείας σύμβασης ψεκασμών δακοκτονίας».
Κύριε Πρόεδρε, κύριε Περιφερειάρχη,
Έχουμε υποχρέωση απέναντι στους ελαιοπαραγωγούς της
Περιφέρειάς μας οι οποίοι αδυνατούν να επιβιώσουν με τις πραγματικά χαμηλές
τιμές που πωλείται το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο να μην επιτρέψουμε να καταστραφούν
και από τη δακοπροσβολή και τρίτη χρονιά
από την ελλιπή εκτέλεση του προγράμματος
της δακοκτονίας.
Για τους λόγους αυτούς σας ερωτούμε:
1) Σε τι ενέργειες έχετε προβεί μέχρι τώρα για όλα
τα ανωτέρω;
2) Ποιες
είναι οι απαντήσεις των συναρμόδιων υπουργών ;
3)Συμφωνειτε με την πρόταση μας για ισχυροποίηση της διεκδίκησης των δικαίων
και αναγκαίων αιτημάτων μας να υπάρξει απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου το
οποίο ομόφωνα να διεκδικεί από την κυβέρνηση όλα τα ανωτέρω;
Οι επερωτώντες περιφερειακοί σύμβουλοι
Θανάσης
Πετράκος
Δημοσθένης
Δρούγκας