31.7.14

«Ευθύνες για το αεροπορικό δυστύχημα στη Σπάρτη»

                                                                                                    
Αθήνα, 31 Ιουλίου 2014

Ερώτηση
Προς τον κ. Υπουργό
Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων

Θέμα: «Ευθύνες για το αεροπορικό δυστύχημα στη Σπάρτη»


Το Σάββατο 26/07/14 συνέβη τραγικό δυστύχημα στο αεροδρόμιο της Σπάρτης, κατά τη διαδικασία απογείωσης ενός αμφίβιου υπερελαφριού αεροσκάφους, τύπου Aventura, ιταλικού νηολογίου.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας:
·         Το αεροσκάφος απογειώθηκε από πεδίο, μη αδειοδοτημένο από την ΥΠΑ, για πτήσεις πολιτικών αεροσκαφών.
·         Δεν είχε κατατεθεί, από τον υπεύθυνο για την πτήση χειριστή, σχέδιο πτήσης, ως όφειλε.
·         Δεν υπήρξε καμία επικοινωνία με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας

Στον τόπο του ατυχήματος, μετά από συνεννόηση με την ΥΠΑ, μετέβησαν εκπρόσωποι της Επιτροπής Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων, που ήταν η αρμόδια για τη διακρίβωση των συνθηκών και αιτιών του ατυχήματος.

Κατόπιν των παραπάνω, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:
1.    Γιατί επετράπη η αναχώρηση του αεροσκάφους χωρίς την κατάθεση σχεδίου πτήσης; Ενημερώθηκαν οι αρμόδιες αρχές για την απογείωση αεροσκάφους χωρίς την κατάθεση σχεδίου πτήσης από τους υπαλλήλους του αεροδρομίου από όπου απογειώθηκε;
2.    Γιατί επετράπη η απογείωση του συγκεκριμένου αεροσκάφους από το μη αδειοδοτημένο από την ΥΠΑ αεροδρόμιο της Σπάρτης όταν είχε ήδη προσγειωθεί στο μη αδειοδοτημένο αυτό αεροδρόμιο;
3.    Δεδομένου ότι ένα από τα πιθανά αίτια του ατυχήματος είναι και η μηχανική βλάβη, είχαν πραγματοποιηθεί οι απαραίτητοι έλεγχοι στο συγκεκριμένο αεροσκάφος από επιθεωρητές ασφάλειας πτήσεων για το αν πληροί όλες τις προϋποθέσεις ώστε να μπορεί να πετά με ασφάλεια στην χώρα μας;
4.    Πραγματοποιούνται έλεγχοι σε αεροσκάφη αλλοδαπών νηολογίων τα οποία δραστηριοποιούνται στην ελληνική επικράτεια; Αν όχι, πως διασφαλίζεται ότι τηρούνται όλες οι προϋποθέσεις ώστε να είναι ασφαλή; Πόσα αεροσκάφη αλλοδαπών νηολογίων δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα;
5.    Μετά τις αποχωρήσεις και διαθεσιμότητες σε επιθεωρητές αεροσκαφών της ΥΠΑ (των 249 πρώην υπαλλήλων της Ολυμπιακής) που είχαν την αρμοδιότητα να ελέγχουν και τα ιδιωτικά αεροσκάφη, ώστε να διασφαλίζουν ότι τηρούν όλες τις προϋποθέσεις ώστε να είναι ασφαλή, ποιος έχει αναλάβει αυτό το ρόλο; Πόσοι είναι οι αρμόδιοι επιθεωρητές αεροσκαφών που ελέγχουν ιδιωτικά αεροσκάφη σήμερα και πόσοι ήταν πριν τον Οκτώβριο του 2013;
6.    Έχει πραγματοποιηθεί έλεγχος για την ολοκλήρωση των μεταγραφών ιδιωτικών αεροσκαφών που ανήκαν στο ελληνικό νηολόγιο και μεταγράφηκαν σε αλλοδαπά νηολόγια; Εάν ναι, ποια τα αποτελέσματά του;

Οι ερωτώντες βουλευτές
Πετράκος Θανάσης

Ουζουνίδου Ευγενία

Μετάφραση