31.8.15

Δήλωση του Θανάση Πετράκου Ο κοινοβουλευτικός έλεγχος που ασκήσαμε έφερε αποτελέσματα Ο κοινοβουλευτικός έλεγχος που άσκησαν οι βουλευτές της Λαϊκής Ενότητας υποχρέωσε την γενική Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων κ. Κ. Σαββαϊδου να σταματήσει να δωρίζει τον φόρο 20 % επί των διαφημίσεων στα κανάλια. Αναγκάστηκε μετά τα σοβαρά ηθικά, πολιτικά αλλά και νομικά θέματα που θίξαμε με την ερώτηση μας να πράξει το αυτονόητο Με νέα απόφαση της (ΠΟΛ 1180/2015) προχώρησε σε αλλαγή στον τρόπο και χρόνο είσπραξης του φόρου 20% επί των διαφημίσεων ο οποίος θα εισπράττεται από του χρόνου όπως ορίζει ο νομοθέτης και όχι όπως επιθυμεί η Γενική Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων και οι διαπλεκόμενοι καναλάρχες. Η κ. Σαββαΐδου με την απόφαση που πήρε μετά την συγκεκριμένη ερώτηση στις 12 Αυγούστου αλλάζει την προηγούμενη πάλι δική της απόφαση με την οποία ζητούσε τον ειδικό φόρο κάθε χρονιάς μέχρι και τις 20 Ιανουαρίου του επόμενου έτους. Βεβαίως η ΓΓΔΕ ακόμα και σήμερα έδωσε μια ακόμη αναβολή έστω και λίγων ημερών στην εφαρμογή καθώς «κατά την πρώτη εφαρμογή, η δήλωση για το διάστημα από 1/1/2015 μέχρι και 30/4/2015 υποβάλλεται μέχρι και τις 30/9/2015 και για το διάστημα από 1/5/2015 μέχρι και 31/8/2015 υποβάλλεται μέχρι και τις 30/11/2015» σε ένα νόμο που η εφαρμογή του είχε στο παρελθόν γίνει αντικείμενο αναβολής τέσσερις φορές. Παρόλα αυτά δεν έχει υπάρξει απάντηση στο ερώτημα σε τι ποσό αναλογεί ο φόρος 20% επί των διαφημίσεων που μνημονιακές κυβερνήσεις χάρισαν στα κανάλια με τι αναβολές που έδωσαν…. Επισυνάπτεται η Ερώτηση   ΕΡΩΤΗΣΗ και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων Αθήνα, 5 Αυγούστου 2015 Προς τον Υπουργό Οικονομικών Θέμα: «Είναι νόμιμη η απόφαση της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων για την αναβολή είσπραξης του φόρου 20% επί των διαφημίσεων στους τηλεοπτικούς σταθμούς για ένα ακόμη χρόνο;» Στις 12 Ιανουαρίου του 2015 η Γενική Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων κ. Σαββαΐδου υπέγραψε την απόφαση ΠΟΛ 1016/2015 με βάση την οποία σκανδαλωδώς και παρανόμως μετατρέπει την υποχρέωση καταβολής του φόρου 20% επί των διαφημίσεων από τους τηλεοπτικούς σταθμούς από μηνιαία σε ετήσια! Λίγες ημέρες πριν από την διεξαγωγή των εθνικών εκλογών του Ιανουαρίου, η Γενική Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων τροποποίησε με την ΠΟΛ 1016/2015 την απόφαση 1271/2013 του προηγούμενου Γενικού Γραμματέα, κ. Θεοχάρη αποφασίζοντας ότι «η δήλωση υποβάλλεται μέχρι την 20η Ιανουαρίου για τα έσοδα που πραγματοποιούν τα τηλεοπτικά μέσα ενημέρωσης από τις τηλεοπτικές διαφημίσεις του προηγούμενου έτους». Εν ολίγοις, η Γενική Γραμματέας κατήργησε, χωρίς καμία τυπική εξουσιοδότηση και ενάντια σε κάθε νομοθετική πρακτική, νόμο ψηφισμένο στη Βουλή, τροποποιώντας απλώς μια παλαιότερη ΠΟΛ! Συγκεκριμένα, η απόφαση αυτή καταλήγει να τροποποιεί ευθέως τον ίδιο τον αρχικό νόμο 3845 – το πρώτο Μνημόνιο δηλαδή - που ψηφίστηκε το 2010 και την παράγραφο 12 του άρθρου 5 που αναφέρει ότι «τον ειδικό φόρο εισπράττουν τα τηλεοπτικά μέσα ενημέρωσης και αποδίδουν στο Δημόσιο με μηνιαίες δηλώσεις που υποβάλλουν στην αρμόδια ΔΟΥ φορολογίας εισοδήματος αυτών, μέχρι την εικοστή (20) ημέρα κάθε μήνα, για τα έσοδα από τις τηλεοπτικές διαφημίσεις του προηγούμενου μήνα [...] με απόφαση του υπουργού οικονομικών καθορίζεται ο τύπος και το περιεχόμενο της δήλωσης απόδοσης του φόρου της παραγράφου αυτής και κάθε άλλη λεπτομέρεια ή διαδικασία εφαρμογής των διατάξεών της». Η ίδια η εφαρμογή του νόμου είχε στο παρελθόν γίνει αντικείμενο αναβολής τέσσερις φορές: με την παράγραφο 6 του άρθρου 4 του νόμου 3899/2010 (αναβολή μέχρι 1/1/2012), με την παράγραφο 9 του άρθρου 3 της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου στις 31/12/2011 (αναβολή μέχρι 1/1/2013), με το άρθρο 22 της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου στις 31/12/2012 (αναβολή μέχρι 1/1/2014) και με το άρθρο 53 του νόμου 4223/2013 (αναβολή μέχρι 1/1/2015). Είναι βεβαίως προφανές πως όλες αυτές οι αναβολές υπέκρυπταν σαφέστατη σκοπιμότητα να προστατευθεί η συστηματική φοροαποφυγή των ιδιωτικών καναλιών, γεγονός που βέβαια δεν τέθηκε ποτέ από τα – κατά τα άλλα, άτεγκτα - κλιμάκια της Τρόικα. Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο Αρμόδιος Υπουργός: 1. Προτίθεται το Υπουργείο να κάνει ανάκληση της συγκεκριμένης ΠΟΛ (1016/2015) ώστε να προχωρήσει άμεσα στην είσπραξη σε μηνιαία βάση των φόρων που προκύπτουν από 20% φορολογία επί των διαφημίσεων; 2. Πως τεκμηριώνεται η απόφαση της Γενικής Γραμματέως Δημοσίων Εσόδων για την μετατροπή του φόρου του 20% επί των διαφημίσεων από μηνιαίο σε ετήσιο και από ποιον εξουσιοδοτήθηκε; 3. Ποια η ζημία για το δημόσιο από την μετατροπή των συγκεκριμένων εσόδων από μηνιαία σε ετήσια παρά το γεγονός ότι η συγκεκριμένη ΠΟΛ αναφέρει «Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού»; Υπάρχει έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους; Αιτούμεθα να κατατεθεί στη Βουλή Η έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους βάσει της οποίας προκύπτει ότι δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού από την εφαρμογή της συγκεκριμένης ΠΟΛ (1016/2015). Οι Ερωτώντες και Αιτούντες Βουλευτές

31/ 8/2015
Δήλωση του Θανάση Πετράκου
Ο κοινοβουλευτικός έλεγχος που ασκήσαμε έφερε αποτελέσματα

Ο κοινοβουλευτικός έλεγχος που άσκησαν οι βουλευτές της Λαϊκής Ενότητας υποχρέωσε την Γενική Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων να σταματήσει να δωρίζει τον φόρο 20 % επί των διαφημίσεων στα κανάλια. Αναγκάστηκε μετά τα σοβαρά ηθικά, πολιτικά αλλά και νομικά θέματα που θίξαμε με την ερώτηση μας να πράξει το αυτονόητο.
Με νέα απόφαση της (ΠΟΛ 1180/2015) προχώρησε σε αλλαγή στον τρόπο και χρόνο είσπραξης του φόρου 20% επί των διαφημίσεων ο οποίος θα εισπράττεται από του χρόνου όπως ορίζει ο νομοθέτης και όχι όπως επιθυμεί η Γενική Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων και οι διαπλεκόμενοι καναλάρχες.

Η κ. Σαββαΐδου με την απόφαση που πήρε μετά την συγκεκριμένη ερώτηση στις 12 Αυγούστου αλλάζει την προηγούμενη πάλι δική της απόφαση με την οποία ζητούσε τον ειδικό φόρο κάθε χρονιάς μέχρι και τις 20 Ιανουαρίου του επόμενου έτους.
Βεβαίως η ΓΓΔΕ ακόμα και σήμερα έδωσε το μια ακόμη αναβολή έστω και λίγων ημερών στην εφαρμογή καθώς «κατά την πρώτη εφαρμογή, η δήλωση για το διάστημα από 1/1/2015 μέχρι και 30/4/2015 υποβάλλεται μέχρι και τις 30/9/2015 και για το διάστημα από 1/5/2015 μέχρι και 31/8/2015 υποβάλλεται μέχρι και τις 30/11/2015» σε ένα νόμο που η εφαρμογή του είχε στο παρελθόν γίνει αντικείμενο αναβολής τέσσερις φορές.
Παρόλα αυτά δεν έχει υπάρξει απάντηση στο ερώτημα σε τι ποσό αναλογεί ο φόρος 20% επί των διαφημίσεων που μνημονιακές κυβερνήσεις χάρισαν στα κανάλια με τι αναβολές που έδωσαν….

Επισυνάπτεται η Ερώτηση
ΕΡΩΤΗΣΗ και Αίτηση Κατάθεσης Εγγράφων
Αθήνα, 5 Αυγούστου 2015
Προς τον Υπουργό Οικονομικών
Θέμα: «Είναι νόμιμη η απόφαση της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων για την αναβολή είσπραξης του φόρου 20% επί των διαφημίσεων στους τηλεοπτικούς σταθμούς για ένα ακόμη χρόνο;»
Στις 12 Ιανουαρίου του 2015 η Γενική Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων κ. Σαββαΐδου υπέγραψε την απόφαση ΠΟΛ 1016/2015 με βάση την οποία σκανδαλωδώς και παρανόμως μετατρέπει την υποχρέωση καταβολής του φόρου 20% επί των διαφημίσεων από τους τηλεοπτικούς σταθμούς από μηνιαία σε ετήσια!
Λίγες ημέρες πριν από την διεξαγωγή των εθνικών εκλογών του Ιανουαρίου, η Γενική Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων τροποποίησε με την ΠΟΛ 1016/2015 την απόφαση 1271/2013 του προηγούμενου Γενικού Γραμματέα, κ. Θεοχάρη αποφασίζοντας ότι «η δήλωση υποβάλλεται μέχρι την 20η Ιανουαρίου για τα έσοδα που πραγματοποιούν τα τηλεοπτικά μέσα ενημέρωσης από τις τηλεοπτικές διαφημίσεις του προηγούμενου έτους». Εν ολίγοις, η Γενική Γραμματέας κατήργησε, χωρίς καμία τυπική εξουσιοδότηση και ενάντια σε κάθε νομοθετική πρακτική, νόμο ψηφισμένο στη Βουλή, τροποποιώντας απλώς μια παλαιότερη ΠΟΛ!
Συγκεκριμένα, η απόφαση αυτή καταλήγει να τροποποιεί ευθέως τον ίδιο τον αρχικό νόμο 3845 – το πρώτο Μνημόνιο δηλαδή - που ψηφίστηκε το 2010 και την παράγραφο 12 του άρθρου 5 που αναφέρει ότι «τον ειδικό φόρο εισπράττουν τα τηλεοπτικά μέσα ενημέρωσης και αποδίδουν στο Δημόσιο με μηνιαίες δηλώσεις που υποβάλλουν στην αρμόδια ΔΟΥ φορολογίας εισοδήματος αυτών, μέχρι την εικοστή (20) ημέρα κάθε μήνα, για τα έσοδα από τις τηλεοπτικές διαφημίσεις του προηγούμενου μήνα [...] με απόφαση του υπουργού οικονομικών καθορίζεται ο τύπος και το περιεχόμενο της δήλωσης απόδοσης του φόρου της παραγράφου αυτής και κάθε άλλη λεπτομέρεια ή διαδικασία εφαρμογής των διατάξεών της».
Η ίδια η εφαρμογή του νόμου είχε στο παρελθόν γίνει αντικείμενο αναβολής τέσσερις φορές: με την παράγραφο 6 του άρθρου 4 του νόμου 3899/2010 (αναβολή μέχρι 1/1/2012), με την παράγραφο 9 του άρθρου 3 της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου στις 31/12/2011 (αναβολή μέχρι 1/1/2013), με το άρθρο 22 της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου στις 31/12/2012 (αναβολή μέχρι 1/1/2014) και με το άρθρο 53 του νόμου 4223/2013 (αναβολή μέχρι 1/1/2015). Είναι βεβαίως προφανές πως όλες αυτές οι αναβολές υπέκρυπταν σαφέστατη σκοπιμότητα να προστατευθεί η συστηματική φοροαποφυγή των ιδιωτικών καναλιών, γεγονός που βέβαια δεν τέθηκε ποτέ από τα – κατά τα άλλα, άτεγκτα - κλιμάκια της Τρόικα.
Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο Αρμόδιος Υπουργός:
1.      Προτίθεται το Υπουργείο να κάνει ανάκληση της συγκεκριμένης ΠΟΛ (1016/2015) ώστε να προχωρήσει άμεσα στην είσπραξη σε μηνιαία βάση των φόρων που προκύπτουν από 20% φορολογία επί των διαφημίσεων;
2.      Πως τεκμηριώνεται η απόφαση της Γενικής Γραμματέως Δημοσίων Εσόδων για την μετατροπή του φόρου του 20% επί των διαφημίσεων από μηνιαίο σε ετήσιο και από ποιον εξουσιοδοτήθηκε;
3.      Ποια η ζημία για το δημόσιο από την μετατροπή των συγκεκριμένων εσόδων από μηνιαία σε ετήσια παρά το γεγονός ότι η συγκεκριμένη ΠΟΛ αναφέρει «Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της απόφασης αυτής δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού»; Υπάρχει έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους;
Αιτούμεθα να κατατεθεί στη Βουλή
Η έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους βάσει της οποίας προκύπτει ότι δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού από την εφαρμογή της συγκεκριμένης ΠΟΛ (1016/2015).

Οι Ερωτώντες και Αιτούντες Βουλευτές

Μετάφραση