Παρατίθενται αποσπάσματα από τις παρεμβάσεις του Θανάση Πετράκου Βουλευτή Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ ΕΚΜ στην Διαρκή Επιτροπή Οικονομικών στις 17/10/2012 για την Κύρωση της ΠΝΠ Εφαρμογής Μεσοπρόθεσμου :
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΜΠΕΖΑΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Ο κύριος Πετράκος έχει το λόγο. ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ : Ως ΣΥΡΙΖΑ συμφωνούμε με αυτό που είπατε ότι η εξίσωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης του πετρελαίου θέρμανσης και κίνησης θα είναι καταστροφική και εγκληματική για τη βόρεια Ελλάδα αλλά και για όλα γενικά τα νοικοκυριά. Θα ήθελα να σας ρωτήσω, στα 100 λίτρα λαθρεμπόριο που γίνεται πόσα λίτρα προέρχονται από το ναυτιλιακό και πόσα από το πετρέλαιο θέρμανσης, αν έχετε κάνει έναν υπολογισμό;
Δεύτερον με την αύξηση των ειδικών φόρων κατανάλωσης τα τελευταία χρόνια είχατε δώσει ένα νούμερο που δεν θυμάμαι καλά, νομίζω 1,5 δις ότι έχει χάσει το κράτος από τους φόρους λόγω της πτώσης. Πόσο είναι ακριβώς, αν μπορείτε να με βοηθήσετε;
Τρίτον, ο ΣΥΡΙΖΑ λέει ότι πρέπει να μπει GPS σε όλα τα βυτιοφόρα, ιχνηθέτες στα καύσιμα, απαγόρευση μεταφοράς καυσίμων με λευκά βυτιοφόρα, δηλαδή, χωρίς το σήμα της εταιρείας και να ενισχυθούν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί για να αντιμετωπιστεί σε μεγάλο βαθμό -μπορεί όχι 100% το λαθρεμπόριο. Αυτά τα μέτρα νομίζετε ότι είναι επαρκή ή νομίζετε ότι χρειάζονται και άλλα, κρίνοντας με τη δική σας εμπειρία και γνωρίζοντας πώς γίνεται αυτή η ιστορία;
Τέλος, θα ήθελα να σας ρωτήσω πόσα χρήματα κατά τη γνώμη σας χάνονται το χρόνο από το λαθρεμπόριο και πόσο αυτό αφορά το πετρέλαιο θέρμανσης και πόσο το ναυτιλιακό;
….
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΜΠΕΖΑΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Το λόγο έχει ο κ. Πετράκος.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ: Κύριε εκπρόσωπε των ασφαλιστικών εταιρειών, καταρχάς, αυτό που θα ήθελα να σας πω είναι ότι είναι άκρως προκλητική αυτή σας η απαίτηση συνολικά για το κοινωνικό σύνολο. Θα σας κάνω πολύ συγκεκριμένες ερωτήσεις. Τραυματίζεται ένα παιδί και μένει ανάπηρο, στο αναπηρικό καροτσάκι, οι γονείς του είναι γέροντες, για το παιδί αυτό μέχρι εκείνη τη στιγμή χαλάνε 150 χιλιάδες ευρώ, τα οποία δανείζονται, για να μπορέσει αυτό το παιδί να επιβιώσει, το δε αυτοκίνητο, που τον χτύπησε, ήταν κανονικά ασφαλισμένο και η ασφαλιστική εταιρεία έκλεισε μέχρι να τελειώσουν τα δικαστήρια. Θα καταστραφούν ή όχι και οι δύο οικογένειες με αυτό που εσείς απαιτείτε; Αυτό είναι το προκλητικό να νομοθετήσει το Υπουργείο Οικονομικών και, βέβαια, έχει τεράστιες ευθύνες για το ότι ακούει αυτού του είδους τις παράλογες απαιτήσεις, γιατί ο νόμος σας έδωσε τη δουλειά, όπως πολύ σωστά είπε ο κ. Βορίδης.
Δεύτερη ερώτηση. Να μας πείτε αναλυτικά τι σημαίνει για τους παθόντες η κατάργηση της υποχρέωσης του επικουρικού κεφαλαίου να αποζημιώνει ψυχική οδύνη και ηθική βλάβη; Τι σημαίνει;
Τρίτη ερώτηση. Επειδή, προφανώς, έχετε νομικούς συμβούλους, να μας πείτε εάν η εξαίρεση της χρηματικής ικανοποίησης, λόγω ψυχικής οδύνης, από την αποζημίωση του επικουρικού είναι συμβατή και με το Σύνταγμα και με το Κοινοτικό Δίκαιο. Γιατί η δική μας εκτίμηση είναι ότι δεν είναι ούτε συμβατή με το Σύνταγμα ούτε με το Κοινοτικό Δίκαιο.
Τέταρτη ερώτηση. Τι σημαίνει η επιβολή ανώτατου ορίου αποζημίωσης; Είναι συμβατή με το Κοινοτικό Δίκαιο;
Τελευταία ερώτηση. Η έξαρση των ανασφαλίστων έχει να κάνει με το ότι υπάρχει επικουρικό, κατά την εκτίμηση σας, ή ότι ο κόσμος δεν έχει χρήματα; Πώς εξηγείτε, λοιπόν, ότι τα συνεργεία των αυτοκινήτων έχουν, τουλάχιστον, 70% μείωση στις δουλειές τους, γιατί δεν πάει ο κόσμος να κάνει ούτε σέρβις ούτε ο,τιδήποτε άλλο. Πώς εξηγείτε, λοιπόν, ότι η έξαρση των ανασφαλίστων έχει να κάνει με το ότι υπάρχει επικουρικό, άρα, να το καταργήσουμε για να ασφαλίζονται όλοι. Αυτή είναι, δηλαδή, κατά τη δική σας άποψη, η βασική αιτία; Επίσης, όπως ειπώθηκε, όλα αυτά είναι σε ένα κράτος δικαίου ή είναι μια κοινωνική ανάλγητη απαίτηση την οποία έχετε; Σας ευχαριστώ.
….
…..
Video Ομιλίας 3
Video Ομιλίας 3
ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΜΠΕΖΑΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Το λόγο έχει ο κ. Πετράκος.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ: Κύριε Πρόεδρε, θέλω να ρωτήσω, τι σημαίνει το 1% υπέρ του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, που πήγαινε σε όλα τα Πολυτεχνεία της χώρας. Πόσα χρήματα είναι αυτό και τι συνέπειες θα έχει.
Δεύτερον, γιατί κατά την γνώμη σας το κράτος θέλει να μετατρέψει το Τεχνικό Επιμελητήριο σε επαγγελματικό φορέα και όχι σε σύμβουλο της Πολιτείας; Τι κάνει το Τεχνικό Επιμελητήριο και ποιους έχει ενοχλήσει μέχρι τώρα;
Τρίτον, ο ιδρυτικό νόμος έλεγε ότι η πλειοψηφία των δύο τρίτων σε Επιτροπή της Βουλής γίνεται λόγω διαφάνειας και λόγω του κρίσιμου ρόλου που καλείται να διαδραματίσει το ΤΑΙΠΕΔ. Οι λόγοι αυτοί έχουν εκλείψει σήμερα που αλλάζει;
Επειδή γνωρίζετε ότι η ΔΕΗ έχει αποκτήσει πολύ μεγάλες εκτάσεις ως Δημόσια Επιχείρηση με αναγκαστικές απαλλοτριώσεις, τι συνέπειες για το περιβάλλον θα υπάρξουν από μία ιδιωτική ΔΕΗ;
Ποιες θα είναι οι συνέπειες για το περιβάλλον από την παραχώρηση όχθης και παρόχθιας ζώνης, που περιλαμβάνεται μέσα; Τέλος, τι σημαίνει η διεύρυνση του θεσμού της επιφανείας, ότι μπορεί να είναι και εμπράγματο δικαίωμα σε σχέση και με το περιβάλλον και σε σχέση με τα συμφέροντα των επενδυτών και της κοινωνίας;