8.1.14

Ομιλία του Βουλευτή Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ Θανάση Πετράκου στην Ολομέλεια για «Εθνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων και άλλες διατάξεις » καθώς και για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Θέμα: Ομιλία του Βουλευτή Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ Θανάση Πετράκου στην Ολομέλεια για «Εθνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων και άλλες διατάξεις » καθώς και για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας

Το βίντεο της ομιλίας: http://youtu.be/hUDQGPsdwqU
Παρατίθεται η ομιλία του Θ Πετράκου
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ: Κυρία Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, κύριε Υπουργέ, προχωράτε στη σύσταση Εθνικής Αρχής Συντονισμού Πτήσεων υπό τη μορφή νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου, όπως είπατε. Δεν κρατάτε, όμως, ούτε τα ελάχιστα προσχήματα, αφού στο πενταμελές συμβούλιο της νέας αρχής που συστήνετε, δεν βάζετε ένα προτεινόμενο μέλος από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Ο σκοπός, λοιπόν, του παρόντος νομοσχεδίου είναι η δημιουργία μιας άλλης ανεξάρτητης αρχής, η οποία θα φροντίζει τους μεγαλοεπιχειρηματίες και θα δίνει άλλοθι στις Κυβερνήσεις, οι οποίοι θα χρησιμοποιούν τη γνωστή ρήση, δεν αποφάσισε το Υπουργείο, αλλά η ρυθμιστική αρχή, όπως συμβαίνει μέχρι τώρα στις γνωστές ρυθμιστικές αρχές, π.χ. ΡΑΕ. Μόνο και μόνο γι’ αυτό το λόγο, όπως είπα και στην Επιτροπή, το παρόν νομοσχέδιο πρέπει να καταψηφιστεί.
Όμως το μείζον θέμα –και εδώ είναι το μείζον σκάνδαλο- στις αερομεταφορές είναι η εκχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων στο ΤΑΙΠΕΔ. Αυτό είναι το μείζον σκάνδαλο, με σκοπό την εκποίησή τους και με τον κίνδυνο όσα δεν ιδιωτικοποιηθούν να κλείσουν. Γι’ αυτό εκχωρήθηκαν στο ΤΑΙΠΕΔ τα είκοσι δύο περιφερειακά αεροδρόμια. Και μιλάτε μετά για εξέλιξη χωρητικότητας στα ελληνικά αεροδρόμια και ιδίως στα περιφερειακά; Αυτό κατά τη γνώμη μου λέγεται υποκρισία. Διότι αντί η Κυβέρνηση, η οποία κόπτεται για τη βελτίωση των αεροπορικών μεταφορών, να προχωρήσει στην εκχώρησή τους στο ΤΑΙΠΕΔ με σκοπό την ιδιωτικοποίηση -το ξεπούλημα τους δηλαδή θα έπρεπε να προχωρήσει σε επενδύσεις. Όμως οι επενδύσεις -για να είμαστε καθαροί και να τα πούμε καθαρά εδώ- έχουν σταματήσει εδώ και τέσσερα χρόνια. Τι θα κάνετε, λοιπόν, αν ξεπουληθούν; Θα ερχόσαστε στη συνέχεια και θα δίνει ο κρατικός προϋπολογισμός 110 εκατομμύρια, όπως πολύ σωστά λέει ΟΣΥΠΑ, 55 εκατομμύρια για επιδότηση άγονων γραμμών και 55 εκατομμύρια ευρώ για συντηρήσεις.
Δηλαδή, το ενδιαφέρον σας αποκλειστικά είναι η εκποίηση των κερδοφόρων αεροδρομίων -και επαναλαμβάνω- με συνέπεια και σοβαρό κίνδυνο το κλείσιμο των υπόλοιπων, αν δεν προχωρήσουν οι απαραίτητες αναβαθμίσεις των αεροδρομίων.
Κύριε Υπουργέ, –τα έχουμε πει και στην Επιτροπή- τέτοιο παράδειγμα είναι το Αεροδρόμιο της Καλαμάτας. Το γνωρίζετε πολύ καλά και το δεχτήκατε στην Επιτροπή από όλα τα επίσημα στοιχεία, ότι έχει τριπλασιαστεί η κίνηση τα τελευταία δύο χρόνια και την επόμενη χρονιά -γιατί έχουν κλείσει γραμμές προς το εξωτερικό- θα έχει πολύ μεγάλη κίνηση.
 Παρόλα αυτά, συγκεκριμένα ζητήματα όπου εδώ και τρία χρόνια ήταν έτοιμες οι μελέτες -παραδείγματος χάρη, για την αναβάθμιση της αίθουσας αφίξεων-αναχωρήσεων- και μπορούσαν να δημοπρατηθούν, έχουν κωλύσει διότι δεν γίνεται κανένα έργο αναβάθμισης –επαναλαμβάνω- εδώ και τρία χρόνια.
Υπάρχουν και άλλα –ένα σωρό- ζητήματα στο Αεροδρόμιο, όπως η απαλλοτρίωση των σαράντα στρεμμάτων, όπως επίσης η βελτίωση των εγκαταστάσεων του διαδρόμου προσγείωσης και τίποτα από αυτά δεν προχωράει. Και ούτε προχωράτε σε συνεννόηση με το Υπουργείο Άμυνας, έτσι ώστε να εκχωρηθεί η έκταση των εκατό στρεμμάτων. Γιατί αυτό δεν ενδιαφέρει -όχι μόνο για την Καλαμάτα, αλλά για όλα τα περιφερειακά αεροδρόμια. Διότι μπήκαν στο ΤΑΙΠΕΔ και θέλουμε να τα ξεπουλήσουμε. Αυτή είναι η λογική σας και αυτό –επαναλαμβάνω- είναι το μέγα σκάνδαλο –κατά τη δική μου γνώμη- για να απαντήσουμε στα προηγούμενα.
Το θέμα αυτό είναι άκρως σοβαρό, διότι αν δεν ανατραπεί αυτή η πολιτική σας και αυτή η Κυβέρνηση, τα περισσότερα περιφερειακά αεροδρόμια κινδυνεύουν να κλείσουν παρά τις διαψεύσεις. Γιατί τι θα συμβεί; Θα πουληθούν τα πέντε κερδοφόρα, τα οποία κέρδη τους στηρίζουν τη λειτουργία των υπολοίπων, οπότε ποια είναι η συνέπεια, αν συνεχιστεί αυτή η πολιτική; Προφανώς, το κλείσιμο. Όμως, δεν θα τα καταφέρετε. Γιατί ο μόνος τρόπος να παραμείνουν σε λειτουργία τα περιφερειακά αεροδρόμια είναι να αποτρέψει ο λαός με τον αγώνα το ξεπούλημα τους, να ανατρέψει την Κυβέρνησή σας, που είναι κυβέρνηση καταστροφής, η οποία επιμένει με φανατισμό στην πολιτική της ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων, πολιτική που υποβάλλεται από την τρόικα και από τους συμβούλους της Λουφτχάνσα, που είχε πάρει ο κ. Βενιζέλος.
 Ολόκληρος, λοιπόν, ο αεροπορικός χώρος, αν συνεχιστεί αυτό, μετατρέπεται σε ενδοχώρα των γερμανικών συμφερόντων, όπως είπε και η εισηγήτριά μας, με την οικονομική εκμετάλλευση από τα προβλεπόμενα κέρδη, κυρίως του τουριστικού, να παραδίνονται εξ’ ολοκλήρου στην καθετοποιημένη δομή που θα ελέγχουν γερμανικές και άλλες επιχειρήσεις.
Ο ΣΥΡΙΖΑ, λοιπόν, θα συμβάλλει με όλες του τις δυνάμεις να αποτραπεί αυτό το εθνικό, κοινωνικό και οικονομικό έγκλημα της Κυβέρνησης και της τρόικα. Τα περιφερειακά αεροδρόμια πρέπει να παραμείνουν ανοικτά. Και θα παραμείνουν και για λόγους οικονομικής ανάπτυξης της περιφέρειας, άλλα και για λόγους αμυντικής θωράκισης της χώρας, αλλά και για λόγους συνολικότερα κοινωνικούς.
Ο τεμαχισμός της χώρας, ο γεωπολιτικός και ο γεωγραφικός της ακρωτηριασμός θα έχει ανυπολόγιστες συνέπειες και δεν πρέπει να επιτραπεί. Ο λαός με τον αγώνα και με την ψήφο του σύντομα θα αναδείξει κυβέρνηση της Αριστεράς, κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, η οποία θα ανατρέψει την πορεία που οδηγεί στο κλείσιμο των περιφερειακών αεροδρομίων και θα σταματήσει την πορεία της χώρας προς την καταστροφή.
Τέλος, κλείνω με ένα άρθρο που έχετε σε σχέση με τα συστήματα εισροών-εκροών. Δεν είναι αρμοδιότητά σας, αλλά μια και είναι στο νομοσχέδιο, πρέπει να πούμε για τα ζητήματα αυτά που έχουν σχέση με τα καύσιμα ότι επιμένει η Κυβέρνηση να μην προχωράει στο στοιχειώδες που απαιτεί όλος ο ελληνικός λαός, δηλαδή να μειωθεί η τιμή του πετρελαίου θέρμανσης για να ζεσταθεί ο κόσμος, αλλά και για να αυξηθούν τα έσοδα του κράτους, γιατί αυτό αποδείχθηκε ενάμισι χρόνο τώρα ότι γίνεται.
Το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους είπε προχθές ότι έχουν μειωθεί στο ενδεκάμηνο τα έσοδα –και ολοκληρώνω, κυρία Πρόεδρε, σε μισό λεπτό- του κράτους κατά 532.000.000. Και λέτε ότι αυτό το κάνετε για να καταπολεμήσετε το λαθρεμπόριο.
Σας λέμε, πρώτον, να δώσετε το πετρέλαιο θέρμανσης να διακινείται από τα πρατήρια που έχουν συστήματα εισροών-εκροών, γιατί υπάρχει ένα μεγάλο μέρος των πρατηρίων που έχουν αυτό το σύστημα. Κάνετε αυτό, εάν είναι ειλικρινές αυτό που λέτε.
Δεύτερον, να μας απαντήσετε γιατί τέσσερα χρόνια από την ώρα που έχει ψηφιστεί ο νόμος δεν έχουν μπει συστήματα εισροών-εκροών στα διυλιστήρια, στο ναυτιλιακό, παντού και γιατί δεν έχει ολοκληρωθεί όλο το κύκλωμα. Σε αυτό πρέπει να απαντήσει, η Κυβέρνησή σας, κύριε Υπουργέ, στον ελληνικό λαό.
Επιτέλους, προχωρήστε στο στοιχειώδες ανθρωπιστικό μέτρο για τον κόσμο. Ο χειμώνας είναι μπροστά. Κάντε το τουλάχιστον δοκιμαστικά τρεις μήνες. Σηκώστε το ανάστημα σας απέναντι στην Τρόικα.

Το Γραφείο Τύπου

Μετάφραση