13/11/2012
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ
• ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
• ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Στη χώρα μας με τον νόμο 2817/2000 θεσμοθετήθηκαν τα τμήματα ένταξης στο γενικό σχολείο για να υποστηρίξουν τους μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες. Τα τμήματα ένταξης παρακολουθούν μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, οι οποίοι δεν μπορούν να παρακολουθήσουν το πρόγραμμα της κανονικής τους τάξης. Εμφανίζουν δηλαδή δυσκολίες στην μάθηση, όπως δυσλεξία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία, έχουν νοητική ανεπάρκεια ή ανωριμότητα, προβλήματα λόγου και ομιλίας συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες κ.α. Στόχος του τμήματος, είναι η σχολική και κατ' επέκταση η κοινωνική ενσωμάτωση των μαθητών αυτών , σύμφωνα και με τις σύγχρονες παιδαγωγικές και κοινωνικές αντιλήψεις και επιδιώξεις των αναπτυγμένων κρατών.
Στη συνάντηση που είχε πρόσφατα ο Υπ. Παιδείας με βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, η οποία αφορούσε την ειδική αγωγή εκπαίδευσης, δεσμεύτηκε να εξαιρέσει από τη διαδικασία κατάργησης-συγχώνευσης των σχολείων, τα ειδικά σχολεία και όσα σχολεία διαθέτουν τμήματα ένταξης. Επίσης, τόνισε πως θα προχωρήσει άμεσα σε νέες πιστώσεις ώστε να καλυφθούν τα κενά στα ειδικά σχολεία αλλά και στα τμήματα ένταξης.
Βρισκόμαστε ήδη στα μέσα Νοεμβρίου και τα τμήματα ένταξης δεν έχουν αρχίσει να λειτουργούν ακόμα ελλείψει πιστώσεων. Σύμφωνα με πληροφορίες το Υπουργείο θα διαθέσει πιστώσεις για τη λειτουργία μόνο εννέα (9) τμημάτων ένταξης σε όλη την επικράτεια. Σε πόλεις όπως η Καλαμάτα δεν θα υπάρχει κανένα σχολείο με τμήμα ένταξης. Στο βωμό του μνημονίου θυσιάζεται ακόμα ένα θετικό μέτρο που μεριμνά για τα παιδιά με δυσκολίες.
Ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:
• Τι προτίθεται να πράξουν για να λειτουργήσουν έστω και τώρα τα τμήματα ένταξης για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες;
• Προτίθεται να ζητήσουν να μην περικοπούν οι πιστώσεις για το θετικό αυτό θεσμό στα σχολεία;
• Θα διατεθεί η αναγκαία πίστωση ώστε να λειτουργήσουν άμεσα τα τμήματα ένταξης για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες;
• Θα εξαιρεθούν, σύμφωνα με τις προσωπικές δεσμεύσεις του κ. Υπουργού Παιδείας, από τη διαδικασία κατάργησης-συγχώνευσης τα σχολεία που διαθέτουν τμήματα ένταξης ;
Οι ερωτώντες βουλευτές
Πετράκος Αθανάσιος
Κουράκης Αναστάσιος
Αμανατίδης Ιωάννης
Δριτσέλη Παναγιώτα
Βαμβακά Ευγενία (Τζένη)