ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΘΑΝΑΣΗ
ΠΕΤΡΑΚΟΥ ΣΤΗ ΠΡΩΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΕΠΙ ΤΗΣ ΑΡΧΗΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ
ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑ «ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΘΕΜΑΤΩΝ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ
ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ»
ΤΕΤΑΡΤΗ 02/10/2013
Κυρίες και Κύριοι συνάδελφοι,
Συζητάμε σήμερα το σχέδιο νόμου «Ρυθμίσεις
θεμάτων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και άλλες διατάξεις.»
Το συγκεκριμένο
νομοσχέδιο είναι «γενικό πληρεξούσιο» του κοινοβουλίου προς τον υπουργό ΥΠΕΚΑ
για να νομοθετεί επί των ΑΠΕ και των άλλων διατάξεων που περιέχονται σ’ αυτό.
Αυθαίρετα
και όποτε αυτός θέλει.. Κύριε Υπουργέ αυτά που θέλετε να ρυθμίσετε, με
υπουργικές αποφάσεις θα έπρεπε να καθορίζονται μέσα στα άρθρα και όχι κάποια
στιγμή στο μέλλον με υπουργική απόφαση. Γενικές εξουσιοδοτήσεις ο ΣΥΡΙΖΑ ΔΕΝ
ΔΙΝΕΙ.
Τέλος πια
στην υποβάθμιση του Κοινοβουλίου και της δημοκρατίας.
Βασικός
στρατηγικός στόχος του ΣΥΡΙΖΑ για την ενέργεια, είναι η εφαρμογή μιας
ενεργειακής πολιτικής που με σεβασμό στο Περιβάλλον να υπηρετεί τις ανάγκες της
κοινωνίας και της ανάπτυξης.
Μέσο για αυτό το στόχο, είναι ο μακροχρόνιος
δημοκρατικός ενεργειακός σχεδιασμός ο οποίος έχει καταργηθεί.
Ο ΣΥΡΙΖΑ στοχεύει μέσα από τον
μακροπρόθεσμο σχεδιασμό και τα κυλιόμενα ετήσια προγράμματα να επιτυγχάνεται η χρυσή
τομή ανάμεσα στην μέγιστη δυνατή χρήση ΑΠΕ που θα συμβάλει στην αποτροπή της
κλιματικής αλλαγής, στην αξιοποίηση των εγχώριων πόρων για την ενεργειακή
ανεξαρτησία, τη μέγιστη δυνατή μείωση ορυκτών καυσίμων στο ενεργειακό μίγμα,
χωρίς φυσικά να αγνοεί την οικονομική παράμετρο δηλαδή την επιδίωξη του
ελάχιστου δυνατού ενεργειακού κόστους.
Με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο στο πρώτο
του μέρος ισχυρίζεστε ότι θέλετε να αναπτύξετε τις ΑΠΕ, να βελτιώσετε τις ρυθμίσεις
που υπάρχουν και να θεραπεύσετε το μεγάλο έλλειμμα του ΛΑΓΗΕ.
Στην Ελλάδα, όπως και πολλά άλλα, ο τρόπος
που έγινε η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών (Φ/Β) πάρκων, με τη θέσπιση οικονομικών
κινήτρων που δημιούργησαν μια «φούσκα» τύπου χρηματιστηρίου, παραβιάζοντας τους
νομοθετημένους στόχους (ο στόχος του 2020 θα ξεπεραστεί φέτος) είναι ένα ακόμη
παράδειγμα της έλλειψης μακροχρόνιου σχεδιασμού. Δυστυχώς ο Λειτουργός της
Αγοράς ΗΕ (ΛΑΓΗΕ) έχει υπογράψει συμβάσεις 25ετούς διάρκειας, με όσους
παρασύρθηκαν από τις προοπτικές των κινήτρων, με όρους που δεν ήταν δυνατόν να
τηρηθούν. Παρά τα οριζόντια και γι’αυτό άδικα μέτρα που πήρε η κυβέρνηση
(δυσανάλογα μεγάλη αύξηση ΕΤΜΕΑΡ, έκτακτη εισφορά στον κύκλο εργασιών κλπ)
προβλέπεται έλλειμμα στο λογαριασμό μεγαλύτερο από 400 εκατ. το 2013 και από
1.000 εκατ. το 2015.
Η αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος του
ΛΑΓΗΕ μέσω κουρέματος των ταριφών μπορεί να γίνει με τρείς βασικές αρχές:
Όχι οριζόντια μέτρα,
αντιμετώπιση κατά περίπτωση ανάλογα με το μέγεθος, το χρόνο της επένδυσης, τα
δάνεια που έχουν συναφθεί κλπ
Επιβολή φορολογίας στα
κέρδη και όχι στον κύκλο εργασιών
Ειδικές ρυθμίσεις των
δανείων ώστε να αποκλειστούν κατασχέσεις εγγυήσεων, φυλακίσεις κλπ
Η Ελλάδα αποτελεί χώρα με ισχυρά
συγκριτικά πλεονεκτήματα στον τομέα της παραγωγής ενεργείας μέσω ΑΠΕ. Αυτά από
μόνα τους όμως δεν αρκούν για να δημιουργήσουν όρους ενδογενούς ανάπτυξης,
ενεργειακής απεξάρτησης από εισαγωγές και δημιουργίας θέσεων εργασίας.
Απαιτείται στοχευμένη πολιτική σε πολλά επίπεδα την οποία δεν επιδείξατε.
Απαξιώνοντας την Δημόσια επιχείρηση, την
οποία και αποκλείσατε βάσει σχεδίου από την διείσδυση στην αγορά αυτή, με
αποτέλεσμα να έχει λιγότερο από το 1% της παραγωγής από φωτοβολταϊκά και
ανεμογεννήτριες, μια ΔΕΗ που ήταν η πρώτη εταιρεία που ασχολήθηκε με την
εισαγωγή των ΑΠΕ στην αγορά.
Δόθηκαν άδειες για παραγωγή από ΦΑ σε
ιδιώτες με παράλληλο αποκλεισμό της ΔΕΗ. Και όλα αυτά με μοναδικό σκοπό την
ιδιωτικοποίηση της αγοράς ενέργειας.
Προσπαθείτε να ιδιωτικοποιήσετε ακόμα και
τα δίκτυα μεταφοράς αλλά να ξέρετε ότι θα μας βρείτε μπροστά σας. Και δυστυχώς
για εσάς δεν θα βρείτε μόνο εμάς μπροστά σας αλλά θα βρείτε του εργαζόμενους
και τους πολίτες. Δεν πρόκειται να αναγνωρίσουμε τετελεσμένα. Αφετηρία των προβλημάτων
που υπάρχουν στον χώρο των ΑΠΕ είναι η πολιτική της λεγόμενης απελευθέρωσης της
αγοράς ενέργειας διότι οι μέχρι τώρα κυβερνήσεις καθώς και η ΕΕ θεωρούν την ενέργεια
εμπόρευμα και όχι κοινωνικό αγαθό το οποίο πρέπει να παρέχετε σε όλους τους
πολίτες ανεξαρτήτως εισοδήματος, όσο το δυνατόν πιο φθηνά και πιο φιλικά στο
περιβάλλον που τονίζει ο ΣΥΡΙΖΑ.
Εξαιτίας αυτής της νεοφιλελεύθερης και
τυχοδιωκτικής αντιμετώπισης της ενέργειας σήμερα έχουν προκύψει μια σειρά από
προβλήματα:
Α) Αύξηση του ενεργειακού κόστους για τους
μικρούς καταναλωτές και για τις επιχειρήσεις
Β) Ελλείμματα στον ΛΑΓΗΕ
Γ) προβλήματα στην χωροθέτηση των ΑΠΕ
Δ) ενεργειακή φτώχεια καταναλωτών που
είναι εμφανής από την δραματική αύξηση των διακοπών ηλεκτροδότησης
Κατά καιρούς και πάλι με προχειρότητες
προσπαθήσατε να τα αντιμετωπίσετε. Όλα αυτά τα είχε επισημάνει στην εισήγησή
της η Βουλευτίνα του ΣΥΡΙΖΑ Ηρώ Διώτη το 2010. Η εισήγηση αυτή, είναι επίκαιρη
ακόμα και σήμερα και προφητική για ό,τι έχει ήδη συμβεί.
Προχωρήσατε σε αύξηση του Τέλους ΑΠΕ, το
μετονομάσατε σε ΕΤΜΕΑΡ, προχωρήσατε σε οριζόντιο κούρεμα της ταρίφας των Φ/Β,της
φορολόγησης,. Παρεμβάσεις οι οποίες όχι μόνο δεν έλυσαν το πρόβλημα, αλλά
δημιούργησαν και άλλα προβλήματα.
Η αύξηση του Τέλους ΑΠΕ αύξησε το
ενεργειακό κόστος χωρίς όμως να επιλύσει το πρόβλημα στον ΛΑΓΗΕ. Οι παραγωγοί
πληρώνονται 6 μήνες μετά.
Την μερίδα του λέοντος από το ΕΤΜΕΑΡ την έχουν πάρει τα εργοστάσια παραγωγής ΗΕ
από ΦΑ (μόλις το 40% πηγαίνει στις πληρωμές παραγωγών ΑΠΕ, ενώ το υπόλοιπο 60%
καταλήγει με τον ένα ή τον άλλο τρόπο να επιδοτεί τα ορυκτά καύσιμα και κυρίως
το ακριβό φυσικό αέριο). Η Αύξηση του τέλους ΑΠΕ , που επιβαρύνει τους
λογαριασμούς όλων των καταναλωτών μόλις πριν από 2 μήνες (19/07/2013) αυξήθηκε
το ΕΤΜΕΑΡ στα 21,77 από 14,91 στους οικιακούς χρήστες. Πάλι δεν λύνεται το
πρόβλημα.
Ο τομέας των ΑΠΕ με έναν διαφορετικό,
περιβαλλοντικά, κοινωνικά και οικονομικά, σχεδιασμό θα μπορούσε να έχει μεγάλες
αναπτυξιακές προοπτικές για τους πολίτες αλλά και για τη χώρα, με τον
χωροταξικό και ενεργειακό σχεδιασμό των ΑΠΕ, να βασίζεται σε μια
εξορθολογισμένη πολιτική κινήτρων για την ανάπτυξή τους που θα ενισχύει τη
μικρή διεσπαρμένη παραγωγή λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών
και της αγροτικής παραγωγής.
Εσείς όμως αποσπασματικά,
Α. Δίνετε παράταση της άδειας εγκατάστασης
για να λύσετε θέματα που δεν θα υπήρχαν, αν
υπήρχε εξαρχής ένα ολοκληρωμένο σχέδιο. Ένα σχέδιο που θα λάμβανε υπόψη τη συμμέτοχη στο ενεργειακό μίγμα των ΑΠΕ, τις ζώνες χωροθέτησης τους, τα
μεγέθη των ΑΠΕ, τα απαιτούμενα υποστηρικτικά έργα κτλ.
Διευκολύνετε την εγκατάσταση μεγάλων
υδροηλεκτρικών σταθμών διότι θέλετε και σε αυτό τομέα να διευκολύνετε την είσοδο
των ιδιωτών. Η εκχώρηση του δικαιώματος λειτουργίας ενός μεγάλου υδροηλεκτρικού
σταθμού σε ιδιώτες κατά την άποψη του ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να απαγορεύεται. Οι μεγάλοι
Υδροηλεκτρικοί σταθμοί πρέπει να είναι κάτω από μια 100 % δημόσια ΔΕΗ. Ώστε να
γίνεται κατά βάση διαχείριση των υδάτων πρώτα και ταυτόχρονα να συμβάλει και
στη παραγωγή ενέργειας. ΔΕΝ νοείται κύριοι να αφήσουμε σε κερδοσκόπους την
διαχείριση των νερών μας διότι οι μεγάλοι Υδροηλεκτρικοί Σταθμοί δεν προσφέρουν
μόνο ενέργεια αλλά είναι και μέσο διαχείρισης του νερού καθότι προσφέρουν
αντιπλημμυρική προστασία, παροχή νερού για αρδεύσεις καλλιεργειών και ύδρευση
πόλεων και ρύθμιση των εισροών μέσω των ταμιευτήρων και χρήση των νερών σε
περιπτώσεις παρατεταμένης ανομβρίας.
Σύμφωνα με το θεσμικό πλαίσιο για τη
διαχείριση του νερού προϋπόθεση για την κατασκευή φραγμάτων είναι η ένταξή τους
στα ολοκληρωμένα σχέδια διαχείρισης των υδατικών πόρων της χώρας. Με ποιά
κριτήρια θα παραχωρηθούν σε ιδιώτες αυτά τα δημόσια αγαθά;
Επιπλέον τα φράγματα είναι δαπανηρά έργα
μεγάλης αρχικής επένδυσης και μακροχρόνιας απόσβεσης. Για αυτό παρόλο που έχουν
χορηγηθεί άδειες σε ιδιώτες δεν έχουν προχωρήσει σε κατασκευή έως τώρα. Μήπως
σκοπεύετε να δώσετε πρόσθετα κίνητρα;
Από την άλλη τορπιλίζετε την θετική
διάταξη του αυτοπαραγωγού. Ο συμψηφισμός πρέπει να γίνεται σε ετησία βάση και
όχι σε τετράμηνη, πόσο μάλλον όταν οι ίδιοι δέχονται, η επιπλέον ποσότητα να
δίνεται δωρεάν σε όσους συνανθρώπους μας έχουν ανάγκη. Και βέβαια εδώ τα πάντα
πάλι θα τα ρυθμίσετε με Υ.Α. Κανονικά, αν θέλατε αυτοπαραγωγούς, θα υπήρχε
ολοκληρωμένη ρύθμιση στο παρόν νομοσχέδιο. Καταθέσαμε
τροπολογία με βάση τις ίδιες τις προτάσεις των μελετητών των οικιακών Φ/Β.
Αλλάζετε τους όρους δόμησης για αιολικές
εγκαταστάσεις. Διαφωνούμε.
Επίσης θέλω να τονίσω είμαστε αντίθετοι να
γίνονται έργα ΑΠΕ σε γη υψηλής παραγωγικότητας, σε δασικούς δρυμούς, σε
περιοχές Natura.
Μόνο έργα υποδομής σε γη υψηλής
παραγωγικότητας και αυτά με αυστηρές προϋποθέσεις.
Τέλος ορισμένα από τα στοιχεία που
υπάρχουν στη σελίδα 13 της εισηγητικής έκθεσης (αναφέρονται στο άρθρο 17 του
ΝΣΧ) πρέπει να διορθωθούν: Η ισχύς των Φ/Β δεν είναι 1.130 MW
αλλά πλησιάζει τα 2.500, άρα για το σύνολο των ΑΠΕ πλησιάζει τα 4.300 MW .
Επίσης σήμερα ισχύς των μονάδων Φ.Α. είναι πολύ μεγαλύτερη από 4.500 MW
(ανέρχεται στα 4.900 MW, χωρίς τα 800 MW
της Μεγαλόπολης 5 που ολοκληρώνεται). Το Υπουργείο να προσέχει καλύτερα τα
στοιχεία με τα οποία ενημερώνει τη Βουλή.
Όσον αφορά στο Β Μέρος.
Εισάγετε την έννοια της διακοψιμότητας. Το
μέτρο αυτό είναι αποσπασματικό. Ουσιαστικά θα έχει ως αποτέλεσμα την φορολόγηση
των καταναλωτών και των ΑΠΕ για να ενισχυθούν οι βιομήχανοι. Δεν θα ήμασταν
αντίθετοι να στηριχτεί η ελληνική βιομηχανία και ακόμη περισσότερο η βιοτεχνία,
με μορφές που είναι συνήθεις στους αναπτυξιακούς νόμους, όμως δεν συμφωνούμε με
τη λογική της διακοψιμότητας και κυρίως δεν είναι δυνατο να υπάρχει μονομερής
στήριξη των επιχειρηματιών αγνοώντας τα φτωχά κοινωνικά στρώματα, που αυτά ιδιαίτερα
έχουν γονατίσει από την ενεργειακή φτώχεια.
Σήμερα, οι μνημονιακές πολιτικές, η ύφεση
και η σκληρή λιτότητα, έφεραν ως
αποτέλεσμα την δραματική μείωση της ζήτησης,
με συνέπεια την αύξηση του κόστους ενέργειας.
Εάν μειωθεί ακόμη παραπάνω η ζήτηση
ηλεκτρικής ενέργειας, το κόστος θα ανέβει υπερβολικά και οι τιμές στο οικιακό
αλλά και στη μέση / υψηλή τάση , θα γίνουν τουλάχιστον διπλάσιες .
Δηλαδή απόλυτη καταστροφή…… Τέτοια σενάρια
θα πρέπει να μελετηθούν προσεκτικά , ώστε να φανεί τι πρέπει να γίνει.
Συνεπώς το θέμα είναι καθαρά πολίτικο και
συνδέεται με την ανατροπή των μνημονιακών πολιτικών και με την ενεργειακή
πολιτική. Το ζήτημα της διακοψιμότητας, μπαίνει αποσπασματικά Έτσι το να
ψηφιστεί ένα αποσπασματικό μέτρο δεν λύνει το πρόβλημα.
Ουσιαστική αντιμετώπιση είναι η μείωση του
κόστους ενέργειας και η εξοικονόμηση ενέργειας, με την διείσδυση νέων
τεχνολογιών και εκσυγχρονισμό των ενεργοβόρων βιομηχανιών, την δυνατότητα
αξιώποίησης του φυσικού πλούτου (ήλιος, νερό, ανεμός) για την αυτοπαραγωγή, με
σκοπό την εξυπηρέτηση των αναγκών
Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο ακολουθώντας
την πεπατημένη, δεν έρχεται να αντιμετωπίσει συνολικά τα προβλήματα της
λατομικής και μεταλλευτικής δραστηριότητας
Βλέπουμε πως καμία από τις περιλαμβανόμενες ρυθμίσεις δεν είναι πλήρης με
συνέπεια να υπάρχουν παραπομπές σε υπουργικές αποφάσεις.
Μέχρι να προκύψουν αυτές οι
αποφάσεις, το νομικό πλαίσιο είναι ανενεργό με συνέπεια δυσλειτουργίες.
-Κανείς από τους παλιότερους
νόμους δεν καταργείται και
αντικαθίσταται πλήρως από τον
νέο.
-Ενισχύεται η δυσλειτουργία στην
Δημόσια Διοίκηση.
-Πολίτες & επιχειρήσεις
αδυνατούν να καταλάβουν τι ισχύει κάθε στιγμή και με τι όρους.
-Η εφαρμογή του νομικού
πλαισίου αμφίβολη και η ενίσχυση της διαπλοκής μάλλον βέβαιη…
Σε αντίθεση με την εφαρμοζόμενη
αποσπασματικότητα θεωρούμε σαν αναγκαιότητα να προχωρήσει συνολικά ένα
«λατομικό νομοσχέδιο» στο οποίο από ότι γνωρίζουμε έχει γίνει σημαντική
επεξεργασία και με το οποίο η διατυπωμένη από το αρμόδιο υπουργείο πρόθεση ήταν
να δώσει ολοκληρωμένο νομικό πλαίσιο με την κατάργηση παλιότερων νόμων,
τροποποίηση άλλων και κυρίως κωδικοποιώντας τη σχετική νομοθεσία. Αυτό το
νομοσχέδιο πρέπει να μας εξηγηθεί γιατί
βρίσκεται στα συρτάρια και δεν προωθείται.
-Επίσης είναι αναγκαίος ένας σύγχρονος και ολοκληρωμένος
Μεταλλευτικός Κώδικας…
Περί καθορισμού λατομικών
περιοχών:
Η
ρύθμιση λειτουργικών θεμάτων σύνθεσης της επιτροπής καθορισμού λατομικών
περιοχών αποτελούσε αναγκαιότητα ώστε η Επιτροπή να παίρνει υπόψη και να
εναρμονίζεται προς το ισχύον διοικητικό νομικό πλαίσιο (Καλικράτης)
Όμως το θέμα σε σχέση με αυτή την επιτροπή δεν
αφορά τη σύνθεση και σύστασή της αλλά την ενεργοποίηση της. Η επιτροπή
αυτή έχει μια σειρά σημαντικές
αρμοδιότητες και καθήκοντα. Το ζητούμενο
είναι η ενεργοποίησή της ώστε συνεκτιμώντας τα δεδομένα, χωροταξικά, υπάρχουσες
υποδομές, εκτιμήσεις αναγκών ν α μπορεί
να διευθετεί τις σχετικές δραστηριότητες.
-Με αφορμή τη συζήτηση του
νομοσχεδίου αυτού, και τις αρμοδιότητες της επιτροπής είναι ανάγκη, να ληφθεί μέριμνα για την οριστική και άμεση
σίγηση δραστηριοτήτων που λειτουργούν είτε παράνομα, είτε κατά παράβαση του
ισχύοντος νομικού πλαισίου (αμμοληψίες, λατομεία αδρανών εκτός λατομικών ζωνών,
αποχαρακτηρισμός όσων λατομικών ζωνών δεν ενεργοποιήθηκαν).
Σε σχέση με την μείωση των 1000 μ. γενικά δεν
συμφωνούμε,
Η ουσία όμως είναι ότι η λατομική
νομοθεσία χρειάζεται συνολική μεταρρύθμιση και όχι τέτοια μπαλώματα του
περασμένου αιώνα.
Είναι δυνατόν τα 1000 μ να μην είναι
επαρκή για προστασία (ανάλογα με τη μορφολογία της περιοχής, τους επικρατούντες
ανέμους κλπ) όπως είναι δυνατόν τα 500μ να είναι αρκετά.
Μόνο συγκεκριμένες μελέτες μπορούν
να καθορίσουν με κριτήρια όρια προστασίας οικισμών και με υποχρέωση μετρήσεων
εν λειτουργία βασικών παραμέτρων με ποινή το κλείσιμο.
Σε
σχέση με των αντισταθμιστικών οφειλών Παρότι κατ’ αρχήν είναι προς την σωστή
κατεύθυνση, δεδομένου ότι μέχρι τώρα τα μισθώματα εισπράττονταν σε ποσοστό 100%
από την Κεντρική Διοίκηση, χωρίς λογοδοσία σε σχέση με το πώς κατανέμονταν.
θεωρούμε ότι:
-
Ακριβώς επειδή τα εξορυκτικά έργα και οι δραστηριότητες, ασκούνται σε
συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή και εξ αιτίας αυτού επηρεάζουν άμεσα την στενή
περιοχή που λειτουργεί το κάθε έργο, σε επίπεδο ποσοστών, ο τοπικός Δήμος
πρέπει να έχει πολύ μεγαλύτερη συμμετοχή.
-
Θεωρούμε ότι ο τοπικός Δήμος δικαιούται ποσοστό 50%, και να
καθορισθούν δεσμευτικά τα έργα που θα χρηματοδοτηθούν.
Σε σχέση με την επιβολή τέλους σε
αποθεματικές και αργούσες Οριστικές Παραχωρήσεις, καθώς και σε άδειες
μεταλλευτικών ερευνών.
Το μέτρο είναι γενικόλογο, αρνείται να
εξειδικεύσει και να δώσει λύσεις και επομένως είναι αντιαναπτυξιακό και –μεσοπρόθεσμα-
αντιστρατεύεται τα συμφέροντα της ίδιας της Πολιτείας.
-
1. Σε περίπτωση άδειας μεταλλευτικών ερευνών, δεν θα πρέπει να ισχύει
τέλος, παρά μόνο το αρχικό παράβολο για την αίτηση.
-
2. Για τις ενεργές μεταλλευτικές παραχωρήσεις: Πρέπει να υπάρξει
ενιαία αντιμετώπιση σε επίπεδο παγίων ετήσιων μισθωμάτων μεταξύ ιδιωτικών και
Δημόσιων Ο.Π.
-
Οι αποθεματικές θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με την μορφή μισθωμάτων,
μικρότερων όμως από τις ενεργές.
-
Οι αργούσες παραχωρήσεις θα πρέπει να εξεταστούν κατά περίπτωση, και
να παρθούν από πλευράς Πολιτείας οι πρέπουσες αποφάσεις. Έτσι ώστε να
ελευθερωθούν δεσμευμένες περιοχές.
Δεν είναι δυνατό να
παραλείψουμε με αφορμή τη διάταξη αυτή, να αναφερθούμε στην εγκληματική πορεία
διάλυσης του ΙΓΜΕ. Το ΙΓΜΕ πρόσφερε τεράστιο έργο και έχει τη δυνατότητα ακόμη
να προσφέρει αν αντιστραφεί η πορεία διάλυσής του.
Καταθέσαμε πάλι
τροπολογία για το ΙΓΜΕ την οποία επιτέλους πρέπει να κάνετε δεκτή.
Όσον αφορά την Νάξια σμυρίδα, συμφωνούμε
με την επισήμανση όμως τα έσοδα από την αγοραπωλησία να καταλήγουν στον κωδικό
που αφορά την εξόρυξη της σμύριδας.
Σχετικά με τον
ΑΔΜΗΕ αντί να επιχειρήσετε την βέλτιστη στελέχωση του απαιτώντας να
στελεχώνεται και το ΔΣ με στελέχη με γνώσεις και εμπειρία στο αντικείμενο του
οργανισμού εσείς τα καταργείτε ως απαίτηση από το εποπτικό συμβούλιό του.
Δυστυχώς κύριοι δεν μπορώ να καταλάβω αν το κάνετε αυτό για να μπορείτε να
ρουσφετολογείτε χωρίς να απαιτείτε προσόντα ή αυτό γίνεται στην προσπάθεια
απαξίωσης του ΑΔΜΗΕ ώστε να ξεπουληθεί εύκολα. Πάντως όπως και να έχει οδηγεί
στην πλήρη απαξίωση
Τον ΑΔΜΗΕ
Για τις αδειες εκσκαφής σε αστικό περιβάλλον για
έργα κατασκευής και συντήρησης υποδομών φυσικού αερίου
Το συγκεκριμένο άρθρο είναι όχημα για να αρθούν
τα τελευταία εμπόδια για την ιδιωτικοποίηση της ΔΕΠΑ. Η
μνημονιακή συγκυβέρνηση ότι δεν έχει κανένα δικαίωμα να εκχωρήσει σε
ιδιώτες τις βασικές εθνικές υποδομές και να τις ξεπουλήσει.
Θα συμφωνούσαμε για υποδομές φυσικού αερίου να μην απαιτείται έκδοση άδειας από δημόσιο
φορέα και να μην καταβάλλεται τέλος χρήσης για κοινόχρηστους χώρους και άλλα
τέλη και εισφορές για εγκατάσταση – συντήρηση αν με αυτή την διάταξη υπήρχε και
μια με την οποία να δινόταν αντισταθμιστικά οφέλη σε ΟΤΑ, δεύτερον αν αφορούσε
για ΦΑ που καταναλώνεται στην χώρα και τρίτον αν αφορούσε μια δημόσια ΔΕΠΑ ενώ εδώ
είναι φανερά ότι πρόκειται για δώρο στους ιδιώτης που θέλετε να ξεπουλήσετε την
ΔΕΠΑ
Για το άρθρο 18 που ρυθμίζει θέματα προσωπικού καταθέσαμε τροπολογία
ώστε να το προσωπικό στο πρώην ΟΑΠ ΔΕΗ και μεταφέρθηκε στο ΙΚΑ ΕΤΑΜ και στο
ΤΑΥΤΕΚΩ και στον ΕΟΠΥ να δίνατε να μεταφερθεί στο ΔΕΔΔΗΕ εντός 6 μηνών.
Επιτρέπετε με φωτογραφικές διατάξεις στον πρόεδρο της ΡΑΕ καθώς και άλλα
πρόσωπα στην ΡΑΕ να μην είναι αποκλειστικής απασχόλησης.
Τέλος μετά την απαράδεκτη διάταξη που ψηφίσατε και με την οποία τα
στρατηγικά αποθέματα του πετρελαίου μπορούν να φυλάσσονται εκτός της χώρας,
δίνετε καινούριο δώρο στους μεγαλοεπιχειρηματίες της διύλισης που ελέγχουν τα
διυλιστήρια, αφού καταργείτε την διάταξη η οποία ανέφερε ότι «δεν λαμβάνονται
υπόψη στον υπολογισμό της υποχρέωσης τήρησης των αποθεμάτων ασφαλείας τα
αποθέματα των Ενόπλων Δυνάμεων». Οφείλετε λοιπόν να αποσύρετε την παράγραφο 8
του άρθρου 21 από τις καταργούμενες διατάξεις.
Για όλους
αυτούς τους λόγους
καταψηφίζουμε επί της
αρχής το παρόν
Νομοσχέδιο