ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ
ΥΠΟΥΡΓΟ
·
ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ
Θέμα:
«Οριστική ματαίωση της Ολυμπίας Οδού του τμήματος Πύργος-Τσακώνα;»
Σύμφωνα με δημοσιεύματα των τελευταίων
ημερών η κυβέρνηση σχεδιάζει η Ολυμπία Οδός να σταματήσει στην Πάτρα και το
τμήμα Πάτρα-Πύργος να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ. Το τμήμα Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα,
σύμφωνα με τις πληροφορίες των δημοσιευμάτων, φαίνεται να ματαιώνεται οριστικά
με το πρόσχημα της δικαστικής εμπλοκής στην περιοχή του Καϊάφα μήκους 22
χιλιομέτρων.
Η δικαστική εμπλοκή στην περιοχή του
Καϊάφα αποτελεί πρόσχημα διότι οι φορείς και η αυτοδιοίκηση της Μεσσηνίας
προτείνουν την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου με μηδενική παρέμβαση στο
συγκεκριμένο τμήμα που υπάρχει η λίμνη του Καϊάφα.
Για το τμήμα Καλό Νερό-Τσακώνα όμως
δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα δικαστικής εμπλοκής ή άλλο κώλυμα αφού ακόμα και οι
απαλλοτριώσεις βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο. Τονίζουμε ότι το συγκεκριμένο
τμήμα είναι από τα πλέον επικίνδυνα οδικά τμήματα με πολλές στροφές και ο
μοναδικός οδικός άξονα που συνδέει τη Μεσσηνία με τη δυτική Ελλάδα.
Επειδή
το έργο αυτό είναι τεράστιας σημασίας για την οδική ασφάλεια και την ανάπτυξη
της Μεσσηνίας.
Επειδή
η Ολυμπία Οδός αποτελεί τη μοναδική σύνδεση της Μεσσηνίας με τη δυτική Ελλάδα.
Επειδή
τα διόδια για την κατασκευή της Ολυμπίας Οδού καταβάλλονται από τους πολίτες
και εισπράττονται από τις κατασκευάστριες εταιρείες.
Κατόπιν
τούτων ερωτάται ο αρμόδιος υπουργός:
1.
Αληθεύει ότι υπάρχει
απόφαση η Ολυμπία Οδός να σταματήσει στην Πάτρα, και το τμήμα Πάτρα-Πύργος να
ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και το Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα έχει ματαιωθεί;
2.
Θα απαιτήσει το
Υπουργείο από την κοινοπραξία της Ολυμπίας Οδού την κατασκευή του τμήματος Ζαχάρω-Καλό
Νερό-Τσακώνα για το οποίο δεν υπάρχει καμία δικαστική ή άλλη εμπλοκή και έχει
τεράστια σημασία για την ανάπτυξη και οδική ασφάλεια της Μεσσηνίας;
3.
Γιατί δεν εvτάσσει
στο ΕΣΠΑ και το τμήμα Πύργος-Ζαχάρω Καλό Νερό-Τσακώνα ώστε να υλοποιηθεί σε
όλος της το μήκος η Ολυμπία Οδός μέχρι την Τσακώνα;
Ο ερωτών βουλευτής
Πετράκος Αθανάσιος