16.10.13

Εισήγηση του Βουλευτή Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ Θανάση Πετράκου του Ν/Σ «Ρυθμίσεις Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και άλλες διατάξεις».

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Θέμα: Εισήγηση του Βουλευτή Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ Θανάση Πετράκου του Ν/Σ «Ρυθμίσεις Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας  και άλλες διατάξεις».


Παρατίθεται η εισήγηση του Θανάση Πετράκου 

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ:  Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το σχέδιο νόμου που συζητάμε «Ρυθμίσεις των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και άλλες διατάξεις» δηλαδή λατομεία, φυσικό αέριο κτλ μετατράπηκε σε πολυνομοσχέδιο, αφού την Παρασκευή η Κυβέρνηση κατέθεσε άσχετες τροπολογίες που αφορούν την αναστολή χρηματοδότησης των κομμάτων, την παράταση για τη λίστα Λαγκάρντ, τη ΝΕΡΙΤ και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, καθώς και ρυθμίσεις του Υπουργείου Παιδείας.
Θεωρούμε απαράδεκτη και αντικοινοβουλευτική αυτήν την πρακτική της Κυβέρνησης να φέρνει άσχετες τροπολογίες και μάλιστα κάποιες από αυτές χωρίς επεξεργασία στις αντίστοιχες Επιτροπές, όπως επιβάλλει η κοινοβουλευτική δημοκρατία.
Θα ξεκινήσω αναφερόμενος σε μια τροπολογία που καταθέσαμε εμείς έγκαιρα για ένα θέμα που συζητάει όλος ο κόσμος αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, το πετρέλαιο θέρμανσης.
Απαιτείται να κάνετε δεκτή επιτέλους την τροπολογία που έχουμε καταθέσει, να γίνει δηλαδή άμεσα μείωση του ειδικού φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης στα επίπεδα του Μαρτίου του 2011, ώστε η τιμή του να είναι 0,90 ευρώ το λίτρο.
Επίσης, το επίδομα πρέπει να καλύπτει όλες τις μορφές θέρμανσης, να δίνεται για όλη την ποσότητα και η προκαταβολή να είναι τουλάχιστον στο 50%.
Με την πολιτική σας, κύριοι της Κυβέρνησης, γυρίσατε τον ελληνικό λαό στη δεκαετία του ’50. Επιπλέον, κανένα όφελος δημοσιονομικό δεν υπήρχε. Αντίθετα, υπήρξε ζημιά. Μειώθηκαν τα έσοδα του Προϋπολογισμού μόνο από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης μεταξύ 2012 και 2013 διακόσια τριάντα επτά εκατομμύρια και λόγω αυτής της μείωσης απολύετε κόσμο.
Δεύτερον, μειώθηκαν τα συνολικά έσοδα του δημοσίου μεταξύ 2011 και 2013 αθροιστικά από τον ειδικό φόρο και το ΦΠΑ στο πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης κατά εξακόσια τριάντα επτά εκατομμύρια. Θα φέρετε νέα μέτρα για όλα αυτά, τα οποία χάνετε.
Το νομοσχέδιο, κύριε Υπουργέ, ξεκινάει με λάθος στοιχεία. Η ισχύς των φωτοβολταϊκών δεν είναι πια χίλια εκατόν τριάντα, αλλά πλησιάζει τα δυόμισι μεγαβάτ. Άρα, το σύνολο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας πλησιάζει τα τέσσερις χιλιάδες τριακόσια μεγαβάτ.
Επίσης, σήμερα η ισχύς των μονάδων φυσικού αερίου είναι πολύ μεγαλύτερη από τις τεσσεράμισι χιλιάδες μεγαβάτ. Η ισχύς αυτή ανέρχεται στα τέσσερις χιλιάδες εννιακόσια μεγαβάτ χωρίς τα οχτακόσια μεγαβάτ της Μεγαλόπολης που ολοκληρώνεται.
Θεωρούμε ότι δεν μπορούν να χαραχτούν σωστές πολιτικές όταν τα στοιχεία είναι λανθασμένα.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, το συγκεκριμένο νομοσχέδιο δεν είναι νομοσχέδιο κατά την κρίση μας, αλλά είναι «γενικό πληρεξούσιο» του Κοινοβουλίου προς τον Υπουργό να νομοθετεί επί των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και όλων των άλλων διατάξεων αυθαίρετα και όποτε αυτός θέλει, ενώ θα έπρεπε να καθορίζονται όλα αυτά μέσα από το νομοσχέδιο.
Γενικές εξουσιοδοτήσεις –το είπαμε και στην Επιτροπή- ο ΣΥΡΙΖΑ δεν δίνει. Τέλος πια με την υποβάθμιση του Κοινοβουλίου και της δημοκρατίας!
Τα μέτρα που περιλαμβάνει το παρόν νομοσχέδιο τα περισσότερα είναι σε λάθος κατεύθυνση, είναι αποσπασματικά και δεν επιλύουν τα προβλήματα, αντίθετα δημιουργούν νέα.
Όσον αφορά το πρώτο μέρος, το βασικό και αφετηριακό λάθος του νομοσχεδίου είναι ότι προσπαθεί να επιλύσει προβλήματα που έχουν παρουσιαστεί στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας χωρίς να αντιμετωπίζει τις βασικές αιτίες τους, οι οποίες είναι:
Πρώτον, η μη ύπαρξη ενός μακροχρόνιου δημοκρατικού ενεργειακού σχεδιασμού. Δεύτερον, η ιδιωτικοποίηση στο χώρο της ενέργειας και η υιοθέτηση νεοφιλελεύθερων πολιτικών. Τρίτον, ο ανεύθυνος και αποσπασματικός τρόπος με τον οποίο όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις νομοθέτησαν για την ανάπτυξη των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας καθώς και η απαγόρευση στη ΔΕΗ να επενδύσει στις  Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.
Επομένως, αν δεν αντιμετωπιστούν οι αιτίες δημιουργίας και ύπαρξης των προβλημάτων στο χώρο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας δεν μπορούν να λυθούν και τα προβλήματα που υπάρχουν.
Για το ΣΥΡΙΖΑ η ενέργεια είναι κοινωνικό αγαθό. Για το λόγο αυτό, η ενέργεια θα πρέπει να είναι υπό δημόσιο σχεδιασμό και έλεγχο και να παρέχεται σε όλους τους πολίτες με τον πιο οικολογικό και τον πιο φθηνό τρόπο.
Βασικός στρατηγικός στόχος του ΣΥΡΙΖΑ για την ενέργεια είναι η εφαρμογή μιας ενεργειακής πολιτικής με σεβασμό στο περιβάλλον, που να υπηρετεί τις ανάγκες της κοινωνίας και της ανάπτυξης.
Ο ΣΥΡΙΖΑ στοχεύει μέσα από τον μακροπρόθεσμο σχεδιασμό και τα κυλιόμενα ετήσια προγράμματα να επιτυγχάνεται η χρυσή τομή ανάμεσα στη μέγιστη δυνατή χρήση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας που θα συμβάλει στην αποτροπή της κλιματικής αλλαγής, στην αξιοποίηση των εγχώριων πόρων για ενεργειακή ανεξαρτησία, δηλαδή τη μέγιστη μείωση των ορυκτών καυσίμων στο ενεργειακό μείγμα, χωρίς φυσικά να αγνοούμε την οικονομική παράμετρο, δηλαδή την επιδίωξη του ελάχιστου δυνατού ενεργειακού κόστους.
Ισχυρίζεστε ότι θέλετε να αναπτύξετε τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, να βελτιώσετε τις ρυθμίσεις που υπάρχουν και να θεραπεύσετε το μεγάλο έλλειμμα του ΛΑΓΗΕ. Το έλλειμμα του ΛΑΓΗΕ μπορεί να μηδενιστεί πάραυτα, αν καταργηθούν οι αδικαιολόγητες επιδοτήσεις στους μεγαλοπαραγωγούς ρεύματος από φυσικό αέριο, τους οποίους ποτέ δεν πειράζετε. Στην Ελλάδα ο τρόπος που έγινε η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών πάρκων δημιούργησε μια φούσκα τύπου χρηματιστηρίου με τιμές που δόθηκαν ακόμα υψηλότερες από τις τιμές που είχε η Γερμανία, μια φούσκα στην οποία ο ΣΥΡΙΖΑ εναντιώθηκε από την πρώτη στιγμή.
Σε αυτό το σημείο θέλω να ξεκαθαρίσω και από το Βήμα της Βουλής, γιατί πολλά γράφτηκαν, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν πρόκειται να συναινέσει στην τροπολογία των Βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ με την οποία δίνονται στην ουσία δώρα στους εργοστασιάρχες, γιατί θα υπάρξει βαρύτατη επιβάρυνση των καταναλωτών, αν ενταχθούν με τις παλαιές τιμές οι βιομηχανικές ΑΠΕ που θέλουν να κατασκευάσουν και οι συγκεκριμένες fast track επενδύσεις φωτοβολταϊκών.
Επιπλέον, τονίζουμε ότι είμαστε αντίθετοι και με το άρθρο 20 παράγραφος 3, που επίσης επιδιώκει να δώσει δώρα σε φωτοβολταϊκά μεγαλύτερα του ενός μεγαβάτ.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, ο τομέας Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας είναι συγκριτικό πλεονέκτημα για τη χώρα μας, θα μπορούσε με έναν ριζικά διαφορετικό, όμως, περιβαλλοντικά, κοινωνικά και οικονομικά σχεδιασμό να δώσει μεγάλες αναπτυξιακές προοπτικές για τους πολίτες, αλλά και τη χώρα. Με σχεδιασμό που θα ενισχύει: Πρώτον, την διείσδυση της ΔΕΗ στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, η οποία σήμερα παράγει μόνο το 1% παρότι ξεκίνησε πρώτη. Δεύτερον, τη μικρή και διεσπαρμένη παραγωγή. Τρίτον, την αυτοπαραγωγή και ιδιοκατανάλωση. Τέταρτον, να ενισχύει επενδύσεις της αυτοδιοίκησης συνεταιρισμών και δημόσιων φορέων για ιδιοκατανάλωση.
Σε αυτό το σημείο θέλω να πω ότι προφανώς και είμαστε αντίθετοι με τις ιδιωτικές βιομηχανικές ΑΠΕ. Εξαιτίας της νεοφιλελεύθερης όμως και τυχοδιωκτικής πολιτικής στο χώρο της ενέργειας έχουν προκύψει σοβαρά προβλήματα, όπως αύξηση του ενεργειακού κόστους για τους μικρούς καταναλωτές και τις επιχειρήσεις, ελλείμματα στο ΛΑΓΗΕ, προβλήματα στη χοροθέτηση των ΑΠΕ, ενεργειακή φτώχεια καταναλωτών που είναι εμφανής με τη δραματική αύξηση των διακοπών ηλεκτροδότησης στα νοικοκυριά, στο φτωχό κόσμο.
Κατά καιρούς πάλι με προχειρότητες προσπαθήσατε να αντιμετωπίσετε τα προβλήματα. Όλα αυτά τα είχε επισημάνει ο ΣΥΡΙΖΑ από το 2010, παρόλα, όμως, τα οριζόντια -και γι’ αυτό άδικα- μέτρα που πήρε η Κυβέρνηση, όπως μεγάλη αύξηση του ΕΤΜΕΑΡ και έκτακτη εισφορά στον κύκλο εργασιών, προβλέπεται έλλειμμα στο λογαριασμό μεγαλύτερο από τετρακόσια εκατομμύρια το 2013 και ένα δισεκατομμύριο το 2015. Τη μερίδα, βέβαια, του λέοντος στο ΕΤΜΕΑΡ την έχουν πάρει τα εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φυσικό αέριο. Μόλις το 40% πηγαίνει στις πληρωμές παραγωγών από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και αυτές μετά από έξι και εφτά μήνες, ενώ το υπόλοιπο 60% καταλήγει με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο να επιδοτεί τα ορυκτά καύσιμα και κυρίως το ακριβό φυσικό αέριο.
Συγχρόνως, συνεχίζετε και αυξάνετε τις χαριστικές επιδοτήσεις στους ιδιώτες μεγαλοπαραγωγούς ρεύματος από φυσικό αέριο μετά τις υποδείξεις της «αμαρτωλής» ΡΑΕ και προκλητικά ενισχύετε τους ιδιώτες σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος.
Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, η αντιμετώπιση του ελλείμματος του ΛΑΓΗΕ μέσω του κουρέματος των ταριφών μπορεί να γίνει με τρεις βασικές αρχές: Πρώτον, όχι οριζόντια μέτρα, αντιμετώπιση κατά περίπτωση ανάλογα με το μέγεθος, το χρόνο επένδυσης και τα δάνεια που έχουν συναφθεί. Δεύτερον, επιβολή φορολογίας στα κέρδη και όχι στον κύκλο εργασιών. Τρίτον, ειδικές ρυθμίσεις των δανείων, ώστε να αποκλειστούν οι κατασχέσεις εγγυήσεων και οι φυλακίσεις. Και πάνω από όλα πρέπει να σταματήσετε τις προκλητικές επιδοτήσεις στους μεγαλοπαραγωγούς ενέργειας από φυσικό αέριο.
Η νεοφιλελεύθερη μνημονιακή πολιτική σας επιχειρεί να ολοκληρώσει στην παρούσα φάση το έγκλημα της μετατροπής της ενέργειας, από δημόσιο κοινωνικό αγαθό που είναι, σε αγοραίο εμπόρευμα με το επόμενο νομοσχέδιο που θα φέρετε και αφορά τη διάσπαση και διάλυση της ΔΕΗ και το άμεσο νομοσχέδιο για το ξεπούλημα του ΑΔΜΗΕ.
Θέλετε, δηλαδή, να εκχωρήσετε στην ιδιωτική κερδοσκοπία μια ανυπολόγιστης σημασίας εθνική υποδομή, το σύστημα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας υψηλής τάσης. Θέλετε να φορτώσετε μέσω του ΛΑΓΗΕ το βάρος του δανεισμού του ΑΔΜΗΕ στους καταναλωτές. Θέλετε να επιβάλετε τέλος λιγνίτη στη ΔΕΗ για να μην της δώσετε φράγκο, επειδή θα πουληθούν τα δίκτυα, καταφέρνοντας ένα ακόμη καίριο πλήγμα προς πλήρη ικανοποίηση των ανταγωνιστών και των μεγαλοσυμφερόντων της διαπλοκής. Αποκλείσατε τη ΔΕΗ, καταστρατηγώντας κάθε έννοια δικαίου και εκχωρήσατε το δημόσιο λιγνιτωρυχείο της Βεύης στον ΑΚΤΟΡΑ. Ακόμη αναμένουμε απάντηση στην ερώτηση που σας έχουμε υποβάλει.
Σε σχέση με ορισμένα βασικά άρθρα του νομοσχεδίου, θα ήθελα να πω ότι διευκολύνετε την εγκατάσταση μεγάλων υδροηλεκτρικών σταθμών ακόμη και σε δάση, θέμα για το οποίο σαφώς η Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής έχει και αυτή ενστάσεις. Γιατί το κάνετε αυτό; Γιατί θέλετε πάλι και εδώ να διευκολύνετε την είσοδο των ιδιωτών και σ’ αυτόν τον τομέα. Η εκχώρηση του δικαιώματος λειτουργίας ενός μεγάλου υδροηλεκτρικού σταθμού σε ιδιώτες, κατά την άποψη του ΣΥΡΙΖΑ, πρέπει να απαγορεύεται. Οι μεγάλοι υδροηλεκτρικοί σταθμοί πρέπει να είναι αποκλειστικά κάτω από τη δημόσια ΔΕΗ.
Από την άλλη, τορπιλίζετε τη θετική διάταξη για τους αυτοπαραγωγούς και για τις μικρές ανεμογεννήτριες. Ειδικά για τους αυτοπαραγωγούς, με δεδομένο, όπως τόνισαν και οι φορείς, ότι η αυτοπαραγωγή αποτελεί το παρόν και το μέλλον για την ανάπτυξη της καθαρής ενέργειας και τη μετάβαση σε ένα έξυπνο, ευέλικτο, αποκεντρωμένο και κοινωνικά πιο δίκαιο ενεργειακό μοντέλο, πρέπει ο συμψηφισμός να γίνεται σε ετήσια βάση και όχι σε τετράμηνη και να γίνεται επί της καθαρής κατανάλωσης. Έχουμε καταθέσει ολοκληρωμένη τροπολογία για το θέμα και σας καλούμε και σήμερα να την κάνετε δεκτή και να μην αφήνετε και αυτό το θέμα σε μελλοντικές υπουργικές αποφάσεις.
Όσον αφορά το δεύτερο μέρος, εισάγετε την έννοια της διακοψιμότητας. Το   μέτρο αυτό είναι αποσπασματικό. Δεν λύνει το πρόβλημα. Αντίθετα, θα έχει αποτέλεσμα τη φορολόγηση των καταναλωτών, των παραγωγών των ΑΠΕ, που είναι στο διασυνδεδεμένο σύστημα. Εδώ σ’ αυτό το σημείο εκφράζει την απορία της η Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής: Γιατί μόνο από το διασυνδεδεμένο σύστημα; Εμείς δεν έχουμε, βέβαια, απορία γι’ αυτό. Θα εξηγήσουμε γιατί έγινε αυτή η ρύθμιση στην κατ’ άρθρον συζήτηση.
Δεν θα ήμασταν, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, και δεν είμαστε αντίθετοι να στηριχθεί η ελληνική βιομηχανία και ακόμη περισσότερο, φυσικά, η βιοτεχνία. Όμως, δεν συμφωνούμε με τη λογική της διακοψιμότητας και κυρίως δεν είναι δυνατόν να υπάρχει μονομερής στήριξη των επιχειρηματιών, αγνοώντας τα φτωχά κοινωνικά στρώματα, που αυτά ιδιαίτερα έχουν «γονατίσει» από την ενεργειακή φτώχια.
Οι μνημονιακές πολιτικές, εκτός των άλλων, έφεραν ως αποτέλεσμα και τη δραματική μείωση της ζήτησης ηλεκτρικής ενέργειας με συνέπεια την αύξηση του κόστους. Συνεπώς, το θέμα είναι καθαρά πολιτικό και συνδέεται με την ανατροπή των μνημονιακών πολιτικών και με μια διαφορετική ενεργειακή πολιτική. Ουσιαστική αντιμετώπιση μπορεί να υπάρξει με τη μείωση συνολικά του κόστους ενέργειας, την εξοικονόμηση ενέργειας, με τη διείσδυση νέων τεχνολογιών και εκσυγχρονισμό των ενεργοβόρων βιομηχανιών, τη δυνατότητα αξιοποίησης του φυσικού πλούτου, δηλαδή των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας για την αυτοπαραγωγή, με την εξυπηρέτηση των ιδίων αναγκών και φυσικά -και πάλι το λέμε- με το σταμάτημα των επιδοτήσεων στους ιδιώτες ηλεκτροπαραγωγούς ρεύματος από φυσικό αέριο, που τους διπλασιάσατε πρόσφατα τα αποδεικτικά διαθεσιμότητας ισχύος.
Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, επίσης, δεν αντιμετωπίζει τα προβλήματα της λατομικής και μεταλλευτικής δραστηριότητας. Σε αντίθεση με την προτεινόμενη αποσπασματικότητα, είναι ανάγκη να υπάρξει ένα νέο λατομικό νομοσχέδιο. Επίσης, είναι αναγκαίος ένας σύγχρονος, ολοκληρωμένος μεταλλευτικός κώδικας.
Δεν είναι δυνατόν να παραλείψουμε σ’ αυτήν τη φάση να αναφερθούμε στην εγκληματική πορεία διάλυσης του ΙΓΜΕ. Το ΙΓΜΕ έχει προσφέρει τεράστιο έργο και έχει δυνατότητα ακόμα να προσφέρει εάν αντιστραφεί η πορεία διάλυσής του. Καταθέσαμε τροπολογία για το ΙΓΜΕ. Στην Επιτροπή ήταν ο κύριος Υφυπουργός. Δεν είχε αρμοδιότητα. Τώρα εδώ είναι και ο κύριος Υπουργός, ο οποίος έχει την αρμοδιότητα και καλούμε να απαντήσει. Εάν δεν θέλετε να κάνετε δεκτή την τροπολογία μας, σας είπαμε τουλάχιστον -το ελάχιστο που απαιτούν οι εργαζόμενοι- να εναρμονίσετε αυτό που έχει γίνει στο ΙΓΜΕ με τον προηγούμενο νόμο που ψηφίστηκε για τη συγχώνευση της ΔΕΠΑΝΟΜ, του ΟΣΚ κ.λπ.. Πρέπει να ισχύουν τα ίδια μέτρα και τα ίδια σταθμά.
Επιτρέπετε, επίσης, με φωτογραφικές ρυθμίσεις στον Πρόεδρο της ΡΑΕ, καθώς και σε άλλα πρόσωπα της ΡΑΕ, να μην είναι πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης. Γιατί; Για να επιβραβεύσετε τον Πρόεδρο, τη ΡΑΕ και τον «Νούμερο 2» της ΡΑΕ που αναθέτουν αδιαφανώς μελέτες και υπογράφουν συμβάσεις σε ημέτερους, συγγενείς και κουμπάρους;
Επίσης, θέλετε να ψηφίσουμε οι εργασιακές σχέσεις των εργαζόμενων να ρυθμίζονται από τον Πρόεδρο της ΡΑΕ και τον Υπουργό και όχι με προεδρικό διάταγμα, όπως γινόταν μέχρι σήμερα. Γιατί; Για να γίνει περισσότερο ανεξέλεγκτη η Αρχή, που έχει γράψει στα παλαιότερα των υποδημάτων της πέντε μήνες τώρα τη Βουλή, αφού δεν έρχεται κανείς να δώσει τις εξηγήσεις που ζητάμε για το μεγάλο σκάνδαλο της ENERGA και της HELLAS POWER, από το οποίο έχει επιβαρυνθεί ο ελληνικός λαός.
Τέλος, κύριε Υπουργέ, με την απαράδεκτη διάταξη που ψηφίσατε, με την οποία τα στρατηγικά αποθέματα του πετρελαίου μπορεί να φυλάσσονται και εκτός χώρας, δίνετε τώρα και καινούριο δώρο στους μεγαλοεπιχειρηματίες που ελέγχουν τα διυλιστήρια.
Για όλους αυτούς τους λόγους καταψηφίζουμε επί της αρχής το παρόν νομοσχέδιο.
Έρχομαι τώρα πολύ συνοπτικά στις συγκεκριμένες τέσσερις τροπολογίες.
Κυρία Πρόεδρε, ξέρουμε ότι κατατέθηκαν σοβαρές τροπολογίες και το μετέτρεψαν σε πολυνομοσχέδιο. Παρακαλώ πολύ, με πολύ συνοπτικό τρόπο θα τοποθετηθώ.
Πρώτον, σχετικά με την αναστολή χρηματοδότησης των κομμάτων, νομίζουμε ότι πρέπει σε αυτό το θέμα να υπάρξει συμφωνία και κοινή στάση όλων των κομμάτων. Κλειδί για αυτό είναι η πρότασή μας, δηλαδή ότι πρέπει επί της ουσίας να υπάρχει απόφαση της Βουλής και μάλιστα με αυξημένη πλειοψηφία. Δεν μπορεί οι Υπουργοί να αποφασίζουν μόνοι τους και το Κοινοβούλιο να μην παρεμβαίνει σε αυτό.
Δεύτερον, όσον αφορά στην τροπολογία κατά την οποία παρατείνονται κατά δύο έτη οι προθεσμίες παραγραφής του δικαιώματος του δημοσίου για κοινοποίηση φύλλων ελέγχων κλπ για τα πρόστιμα, παραδείγματος χάριν λίστα Λαγκάρντ, την Παρασκευή αποκαλύφθηκε ότι από τα είκοσι τέσσερις χιλιάδες επτακόσια δέκα εμβάσματα του εξωτερικού ελέχθησαν μόνο δύο και από τη λίστα Λαγκάρντ μηδέν. Με αυτούς τους ρυθμούς θα μας ζητήσετε δέκα χρόνια παράταση.
Στο χωριό μου λένε ότι όποιος δεν θέλει να ζυμώσει, δέκα χρόνια κοσκινίζει. Έτσι και εσείς, μπορεί να κάνετε δέκα χρόνια να ψάχνετε τη λίστα Λαγκάρντ  και να μην βρίσκετε τίποτα, γιατί φαίνεται ότι η φοροδιαφυγή είναι ένα έγκλημα που δεν σας ενδιαφέρει να το κυνηγήσετε. Εκ του αποτελέσματος μετρούνται τα πράγματα και όχι εκ των προθέσεων.
Για την τροπολογία για τη ΝΕΡΙΤ και τη ΔΝΤ –συνειδητά τη λέω ΔΝΤ, γιατί ουσιαστικά θέλει να υλοποιεί την τακτική, την προπαγάνδα του ΔΝΤ και της μνημονιακής Κυβέρνησης- έρχεστε εκ των υστέρων να νομιμοποιήσετε τον ειδικό λογαριασμό που έγινε για τη διαχείριση των περιουσιακών στοιχείων της ΕΡΤ. Ουσιαστικά, θέλετε να ψηφίσουμε να νομιμοποιήσετε την ακραία αντιδημοκρατική σας ενέργεια να κλείσετε την ΕΡΤ. Φυσικά δεν θα ψηφίσουμε αυτή την τροπολογία.
Ανοίγετε το δρόμο για προσλήψεις στη ΝΕΡΙΤ και αναθέσεις σε εξωτερικούς συνεργάτες, καθώς και για συμβάσεις με ιδιώτες για παραγωγή κλπ. Δηλαδή τι θέλετε; Να συνεχίσει η κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος; Αυτό δεν ήταν το επιχείρημά σας για να κλείσετε την ΕΡΤ; Ότι κατασπαταλεί το δημόσιο χρήμα.
Αλλά τώρα αυτή είναι άλλη;
Παρατείνετε έως και δέκα μήνες τις συμβάσεις των εργαζομένων. Δηλαδή παρατείνετε τις συμβάσεις για να ασκείτε προπαγάνδα σε βάρος του ελληνικού λαού, ενώ καμμία άλλη παράταση δεν υπάρχει για τις άλλες συμβάσεις, παραδείγματος χάριν στο χώρο της υγείας, όπου υπάρχουν ελλείψεις. Δηλαδή καταστρατηγείτε την έννοια της ισονομίας για τους άλλους συμβασιούχους.
Τέλος, για την τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας θα πω μόνο μία φράση. Έχω την εντύπωση ότι η τροπολογία αυτή έγινε για την παράγραφο 6, με την οποία θα τεθούν ουσιαστικά σε διαθεσιμότητα οι χίλιοι τριακόσιοι σαράντα εννιά διοικητικοί υπάλληλοι, οι οποίοι υποχρεούνται να απογραφούν μέχρι την Πέμπτη, 17 Οκτωβρίου. Οι χίλιοι τριακόσιοι σαράντα εννιά, βέβαια, απάντησαν στο τελεσίγραφο του κ. Μητσοτάκη και της Κυβέρνησης συνολικά για τις πέντε μέρες προθεσμίας με πέντε μέρες απεργία.
Στηρίζουμε με όλες μας τις δυνάμεις τον αγώνα τους.
Όσον αφορά τα υπόλοιπα, θα τοποθετηθούμε επί των άρθρων.
Σας ευχαριστώ για την ανοχή σας, κυρία Πρόεδρε.



Το Γραφείο Τύπου

Μετάφραση