18/9/2014
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους κ.
Υπουργούς
·
ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ
·
ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
·
ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ
ΘΕΜΑ:
«Επείγουσα ανάγκη η δημοπράτηση των αναγκαίων έργων αναβάθμισης του αεροδρομίου
Καλαμάτας ώστε να μην θεωρείται κορεσμένο»
Το αεροδρόμιο της Καλαμάτας είναι το
ταχύτερα αναπτυσσόμενο αεροδρόμιο της χώρας διότι για τη Μεσσηνία υπάρχει
αυξημένο τουριστικό ενδιαφέρον. Είναι χαρακτηριστικό ότι το πρώτο εξάμηνο του
2014 υπήρξε αύξηση κατά 58% στην επιβατική κίνηση. Συνεπώς η αναβάθμιση των
υποδομών του, προκειμένου να είναι σε θέση να εξυπηρετήσει το αυξανόμενο
επιβατικό κοινό, είναι κάτι παραπάνω από επιβεβλημένη. Όμως, παρά τις γραπτές
και προφορικές δεσμεύσεις των αρμόδιων Υπουργείων αλλά και υπηρεσιακών
παραγόντων για αναβάθμιση του αεροδρομίου της Καλαμάτας, μετά τις επανειλημμένες
κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις μας τους τελευταίους 26 μήνες, δεν έχει γίνει
απολύτως τίποτα.
Στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας, όπως
έχουμε τονίσει και με προηγούμενες ερωτήσεις μας, είναι αναγκαία τα εξής έργα:
·
Αναβάθμιση των υφιστάμενων
εγκαταστάσεων του αεροδρομίου της Καλαμάτας και συγκεκριμένα επέκταση ανατολικά
του κτιρίου του αεροσταθμού και βελτίωση των εγκαταστάσεων.
·
Κατασκευή κυκλικού κόμβου στην είσοδο
του αεροδρομίου.
·
Αναβάθμιση του Διαδρόμου και του Τροχοδρόμου,
Εκσυγχρονισμός του Ηλεκτρικού Δικτύου Φωτεινής Σήμανσης και Κατασκευή Πύργου
Ελέγχου Αεροδρομίου (ΠΕΑ) και Υποστηρικτικού Κτιρίου κοινής χρήσης ΥΠΑ-Π.Α.
·
Απαλλοτρίωση των 40 στρεμμάτων για την
επέκταση του δαπέδου στάθμευσης των αεροσκαφών.
·
Παραχώρησης 100 στρεμμάτων από το ΓΕΑ,
για να χρησιμοποιηθεί ως χώρος μόνιμης στάθμευσης αεροσκαφών.
Όπως προκύπτει από την απάντηση του Υπουργείου
Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, στην ερώτησή μας με αριθμό 4216/25-11-2013, για
τα παραπάνω έργα έχουν εκπονηθεί οι απαραίτητες μελέτες. Για τα έργα «Αναβάθμιση
Διαδρόμου και Τροχοδρόμου, Εκσυγχρονισμός Ηλεκτρικού Δικτύου Φωτεινής Σήμανσης
και Κατασκευή Πύργου Ελέγχου Αεροδρομίου (ΠΕΑ) και Υποστηρικτικού Κτιρίου
κοινής χρήσης ΥΠΑ-Π.Α.» και «Αναβάθμιση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων του
αεροδρομίου της Καλαμάτας και συγκεκριμένα επέκταση ανατολικά του κτιρίου του
αεροσταθμού και βελτίωση των εγκαταστάσεων» έχουν υποβληθεί ακόμη και τα
τεχνικά δελτία.
Επίσης είναι γνωστό ότι τα τελευταία χρόνια έκλεισε ο σιδηρόδρομος στην
Πελοπόννησο όπως και ο προαστιακός σιδηρόδρομος στη Μεσσηνία. Επιπλέον τα οδικά έργα του περιφερειακού της Καλαμάτας, το Καλαμάτα
- Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη, το Ριζόμυλος - Κορώνη και το Ρωμανού – Γαργαλιάνοι
«καρκινοβατούν».
Επειδή
το αεροδρόμιο της Καλαμάτας αποτελεί πύλη εισόδου για την ευρύτερη περιοχή της
Μεσσηνίας και της νότιας Πελοποννήσου αλλά και σημαντική υποδομή για την
ανάπτυξή της,
Επειδή
σε πρόσφατες δηλώσεις η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και
Δικτύων τόνισε ότι «το αεροδρόμιο της Καλαμάτας είναι κορεσμένο» επιβάλλεται η
άμεση υλοποίηση όλων των παραπάνω αναγκαίων έργων,
Επειδή
δεν είναι δυνατόν οι Μεσσήνιοι πολίτες να εμπαίζονται συνεχώς με υποσχέσεις που
δεν υλοποιούνται ποτέ.
Ερωτώνται οι κ. Υπουργοί
1. Πότε επιτέλους θα προχωρήσει η
δημοπράτηση των αναγκαίων έργων:
·
Αναβάθμιση των υφιστάμενων εγκαταστάσεων του
αεροδρομίου της Καλαμάτας και συγκεκριμένα επέκταση ανατολικά του κτιρίου του
αεροσταθμού και βελτίωση των εγκαταστάσεων;
·
Κατασκευή
κυκλικού κόμβου στην είσοδο του αεροδρομίου;
·
Αναβάθμιση
του Διαδρόμου και του Τροχοδρόμου, Εκσυγχρονισμού του Ηλεκτρικού Δικτύου
Φωτεινής Σήμανσης και Κατασκευής Πύργου Ελέγχου Αεροδρομίου (ΠΕΑ) και
Υποστηρικτικού Κτιρίου κοινής χρήσης ΥΠΑ-Π.Α.;
2.
Θα
παραχωρήσει το ΓΕΑ την έκταση των 100 στρεμμάτων, για να χρησιμοποιηθεί ως
χώρος μόνιμης στάθμευσης αεροσκαφών και πότε;
Ο
ερωτών βουλευτής
Πετράκος
Θανάσης