30.11.13

ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΘΑΝΑΣΗ ΠΕΤΡΑΚΟΥ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΥΡΩΠΑΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΔΙΤΥΚΟΕΥΡΩΠΑΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΟΜΙΛΙΑ  ΤΟΥ  ΘΑΝΑΣΗ  ΠΕΤΡΑΚΟΥ  ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ  ΤΩΝ  ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ  ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ  ΚΑΙ  ΕΥΡΩΠΑΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ  ΓΙΑ  ΤΑ  ΝΕΑ ΔΙΤΥΚΟΕΥΡΩΠΑΙΚΑ  ΔΙΚΤΥΑ  ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΠΕΤΡΑΚΟΣ: Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.
Κύριε Κουμουτσακο  όλα αυτά που  είπατε είναι ωραία,   όλα αυτά γίνονται με πόρους συγκεκριμένους-που  δεν  υπάρχουν  όπως είπε ο κ. Σταθάκης,.  Δεν  μπορούμε  να μιλάμε  για  νέα  δίκτυα  με  συνολικό  Ευρωπαϊκό  προϋπολογισμό  μόλις  24 δις ευρώ. Αυτό  δεν  είναι  νέα  δίκτυα  αλλά  νέα  κοροϊδία  .    Και για να συνεχίσω εκεί που σταμάτησε η κυρία  Ουζουνίδου., Κύριε Υπουργέ. Για πέστε μου. Για το σιδηρόδρομο Το  2010 απολύθηκαν 2.500 από τον ΟΣΕ και 750 από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Με βάση τη μελέτη που είχε κάνει η ίδια εταιρεία, η PWC, λέει ότι πρέπει να υπάρχουν για να λειτουργήσει το δίκτυο σήμερα, το ελάχιστο 2.800 άτομα στον ΟΣΕ –όχι εμείς, αυτή που είχαν προσλάβει τότε, που απέλυσε- και 920 στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. σήμερα έχει ο ΟΣΕ 2.200, αντί 2.800, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει 820, αντί 920 και επίκεινται και άλλες απολύσεις προσωπικού, αυτό, όμως, είναι το όριο  για  να  λειτουργεί  ο  σιδηρόδρομος . Έτσι καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι και η ομοσπονδία τους. Διαψεύστε το και θα είναι χαρά μας μεγάλη ότι δεν θα υπάρξει καμία μείωση προσωπικού στο σιδηρόδρομο.
 Αλλά πέρα από τους  εργαζόμενους, για να δούμε, ποιο είναι το δίκτυο στην Ελλάδα; Το Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη. Τέλος. Εδώ υπήρχε ένα συγκεκριμένο μετρικό δίκτυο στην Πελοπόννησο, δώσατε 80 εκατ. για να εκσυγχρονιστεί και μόλις εκσυγχρονίστηκε, έκλεισε. Και στο δυτικό άξονα, Πάτρα - Πύργος – Καλαμάτα, όπου εύκολα μπορούσε να γίνει κανονικοποίηση και ηλεκτροκίνηση της γραμμής, δεν έγινε και δεν έχει κανένα πρόγραμμα.
            Ποιο είναι το διευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο για παράδειγμα που έπρεπε να υπάρχει στο δυτικό άξονα για να πηγαίνει στην Ευρώπη. Υπάρχουν αυτοί πόροι; Είναι στο προγραμματισμό σας; Υπάρχουν τουλάχιστον μελέτες γι' αυτό το ζήτημα; Για να μιλήσουμε για διασύνδεση και για διευρωπαϊκά δίκτυα, να μιλήσουμε για το σιδηροδρομικό  δίκτυο το οποίο είναι το πιο ασφαλές, το πιο οικολογικό κ.τ.λ..  , Τι έχει γίνε  όμως  ;  Τίποτα  φυσικά
  Υπάρχει κ. Υπουργέ σε όλο τον κόσμο μια πολύ μεγάλη αγορά ανθρώπων υψηλότατου μορφωτικού επιπέδου, οι οποίοι θέλουν να κάνουν σιδηροδρομικό τουρισμό. Με τον αγώνα τους οι εργαζόμενοι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και οι Σύλλογοι Φίλων του Σιδηροδρόμου είχαν ξεκινήσει τέτοιες ενέργειες και είχαν γίνει ορισμένα δρομολόγια στην Πελοπόννησο που έφεραν τουρίστες. Ήταν προγραμματισμένα και κλεισμένα δύο - τρία δρομολόγια για Γερμανούς τουρίστες, εξ ιδίων οι εργαζόμενοι καθάρισαν τη γραμμή και όλα αυτά τα ζητήματα. Εσείς όμως λένε ότι θέλατε να δώσετε εργολαβίες, οι οποίες δεν ολοκλήρωσαν στη συνέχεια το έργο τους και σταμάτησε ακόμη και η τουριστική διασύνδεση, για να μη μιλήσουμε για τα οδικά δίκτυα.
Επίσης  να  μιλήσουμε  για  τα  ενεργειακά  δίκτυα  Πριν από λίγο καιρό   η Ακαδημία Αθηνών και όχι ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α. εκανε ένα συνέδριο για τα ενεργειακά δίκτυα στην Ευρώπη. Τα ενεργειακά δίκτυα στην Ευρώπη για να γίνουν, είπαν χρειάζονται ένα τρισεκατομμύριο ευρώ .και μόνο   για το κομμάτι  των λεγόμενων  έξυπνων  δικτύων  χρειάζονται  100δις   Αρά  είναι  βέβαιο  ότι  μας  δουλεύετε  κύριοι και εσείς  και  η  ΕΕ; Την  ιδία  στιγμή η πραγματικότητα στην μνημονιακή Ελλάδα είναι τραγικη.   350.000 οικογένειες δεν έχουν πρόσβαση στην ηλεκτρική ενέργεια, γιατί τους  έχει κοπεί το ρεύμα. Καλά είναι αυτά, αλλά η σκληρή πραγματικότητα στη χώρα μας είναι κάτι πάρα πολύ διαφορετικό και δεύτερον και σπουδαιότερο, είναι ότι όλα αυτά απαιτούν πόρους και πόροι δεν υπάρχουν. Άρα, για ποια ανάπτυξη θα μιλήσουμε; Για ποια νέα δίκτυα όταν μόνο τα δίκτυα ενέργειας χρειάζονται υπέρ πολλαπλάσιους πόρους από τους διαθέσιμους σήμερα για όλα τα δίκτυα. Ευχαριστώ πολύ.

.Το Γραφείο Τύπου
http://youtu.be/RLv8AqmSFf0

Μετάφραση