23/11/2012
ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΟΝ Κ. ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ,
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Θέμα:Υποχρέωση
της πολιτείας η εξυπηρέτηση των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών με αναπηρία
Οι συνέπειες της μνημονιακής πολιτικής στην
παιδεία είναι τραγικές κι ακόμη τραγικότερες στον τομέα της Ειδικής Αγωγής που
δεν είναι το αποπαίδι της δημόσιας εκπαίδευσης για να μένει ακόμα χωρίς το
απαραίτητο μόνιμο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, Η αδιαφορία για τις
εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών με αναπηρία αποτελεί τουλάχιστον δείγμα
έλλειψης σεβασμού στο αναφαίρετο δικαίωμά τους στην εκπαίδευση .
Αν και η σχολική χρονιά έχει ξεκινήσει εδώ
και καιρό, τεράστιες είναι οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικό, ειδικό και βοηθητικό προσωπικό του Ειδικού
Νηπιαγωγείου Καρδίτσας του ΤΕΕ ειδικής Αγωγής και του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ του Νομού
Καρδίτσας.
Συγκεκριμένα
1.Επιτακτική
είναι η ανάγκη για ειδικό βοηθητικό προσωπικό στο Ειδικό Νηπιαγωγείο Καρδίτσας
καθώς οι 4 μαθητές και μαθήτριες που φοιτούν δεν αυτοεξυπηρετούνται, ενώ οι ανάγκες σε ειδικό εκπαιδευτικό
προσωπικό (κοινωνικό λειτουργό ,
ψυχολόγο, λογοθεραπευτή) καλύπτονται μερικώς) με συνέπεια να δυσχεραίνεται η
εκπαιδευτική διαδικασία και η λειτουργία του σχολείου. Για το θέμα ήδη από τον
Ιούνιο υπήρξαν αιτήσεις των γονέων προς το Υπουργείο και γνωματεύσεις των ΚΕΔΔΥ,
χωρίς όμως αυτές να ικανοποιηθούν.
2.
Από το ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής υπάρχει έλλειψη σε 2 καθηγητές Πληροφορικής(39 ώρες),
ο ένας με πιστοποίηση στη νοηματική, λόγω φοίτησης κωφάλαλου μαθητή,1 Μαθηματικού
(10 ώρες), 1 Αγγλικής (8 ώρες),1 Θεολόγου
(8 ώρες), 1 Φιλολόγου (3 ώρες), 1 Κοινωνικού λειτουργού (15 ώρες), 1
Λογοθεραπευτή (15 ώρες), ενώ ανάλογες είναι οι ελλείψεις και στο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ στις
ειδικότητες του Γυμναστή , Μουσικού, Καλλιτεχνικών και ακόμη πιο έντονες στο
ειδικό και βοηθητικό προσωπικό (εργοθεραπευτή , λογοθεραπευτή, κ.λ.π).
Οι παραπάνω θέσεις κανονικά θα έπρεπε να
έχουν καλυφθεί από μόνιμο προσωπικό, καθώς είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την
ψυχολογία και τη βελτιστοποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας των παιδιών με
ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες η ανάπτυξη και διατήρηση σταθερών δεσμών με τους δασκάλους τους.
Προβληματική επίσης είναι και η στελέχωση των
θέσεων για την παράλληλη στήριξη των μαθητών. Από τα 9 αιτήματα σύμφωνα με τον
νόμο 3699 συνοδευόμενα από τις σχετικές εισηγήσεις του ΚΕΔΔΥ για παράλληλη
στήριξη μαθητών της Α/θμιας ικανοποιήθηκαν μόνο τα 3, ενώ για τη Β/θμια το 1
από τα 3.
Παρόμοια είναι η κατάσταση που επικρατεί τόσο
στις ΣΜΕΑΕ όσο και στις σχολικές μονάδες γενικής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του
ν. Λάρισας, όπου αν και έχουμε φτάσει στα τέλη Νοεμβρίου, συνεχίζουν να
υπάρχουν ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό και συγκεκριμένα: 2 ΠΕ71 και 1
ΠΕ61 στο Δ.Σχ. και το Ν/Γ Γαλανόβρυσης, 8 εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης σε
διάφορες σχολικές μονάδες και 1 κενό στο Τμήμα Ένταξης του 39ου
Δ.Σχ. Λάρισας. Για το δε ειδικό και
βοηθητικό προσωπικό ούτε λόγος, αφού όλες οι ΣΜΕΑΕ του νομού αντιμετωπίζουν
τεράστιες ελλείψεις.
Τέλος επιτακτική είναι η ανάγκη εξεύρεσης
λύσης και στο θέμα της μετακίνησης των μαθητών, αφού στην πλειοψηφία τους αυτή
γίνεται από ιδιώτες οδηγούς με ό,τι κινδύνους συνεπάγεται αυτό, μετά την άρνηση
πολλών επαγγελματιών οδηγών(ταξί) να συνεχίσουν τη μεταφορά τους λόγω της μη
καταβολής των οφειλών τους από την πολιτεία.
Επειδή οι περικοπές στην παιδεία
υποβαθμίζουν την παρεχόμενη ποιότητα εκπαίδευσης καταστρατηγώντας θεμελιώδη
δικαιώματα ισότητας και προσβασιμότητας σ΄ αυτή, της ευαίσθητης ομάδας των
παιδιών με αναπηρία
Επειδή η επίδειξη
αδιαφορίας και η δυσμενής αντιμετώπιση των υφιστάμενων προβλημάτων σε βάρος
ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καταδεικνύει την έλλειψη
ευαισθησίας και δεν υπηρετεί τη φιλοσοφία της σχολικής και κοινωνικής ένταξης τους
Επειδή τέλος τα παιδιά με ειδικές
ανάγκες δεν είναι παιδιά ενός κατώτερου θεού. Δικαιούνται Δημόσια Δωρεάν
Παιδεία. Δικαιούνται σχολεία, με μόνιμο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό,
με όλες τις απαραίτητες ειδικότητες για την πραγματική υποστήριξή τους για την
ένταξή τους στην κοινωνική ζωή,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1.
Προτίθεται να καλύψει άμεσα τις
ελλείψεις στο εκπαιδευτικό και ειδικό προσωπικό των σχολείων ειδικής αγωγής του
Νομού Καρδίτσας και να προχωρήσει στις συστάσεις των κενών οργανικών θέσεων
αυτών;
2.Με ποιες συγκεκριμένες ενέργειες προτίθεται
να αντιμετωπίσει το μείζον πρόβλημα της μεταφοράς των μαθητών ΑμεΑ από και προς
τα Ειδικά Σχολεία;
Οι ερωτώντες
βουλευτές
Νίκος Μιχαλάκης
Ηρώ Διώτη
Σοφία Σακοράφα
Μαρία Κανελλοπούλου
Θανάσης Πετράκος
Δημήτρης Στρατούλης
Παναγιώτης Κουρουμπλής
Κώστας Ζαχαριάς
Γιώργος Πάντζας